StoryEditorWiadomości rolnicze

Zakończono nabór propozycji programów promocyjnych polskich produktów

08.10.2014., 15:10h
Do 30 września 2014 r. do ARR wpłynęło dziewięć ofert programów promocyjnych  informacyjnych dotyczących: mięsa drobiowego wysokiej jakości; świeżego, schłodzonego i mrożonego mięsa wołowego oraz wieprzowego i przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów; oleju rzepakowego; przetworów ze zbóż; świeżych i przetworzonych owoców i warzyw; mleka i przetworów mlecznych takich jak: masło, sery, mleczka smakowe, mleko w proszku. Rynkami objętymi promocją mają być Polska, Słowacja, Japonia, Kanada, Chiny, Białoruś, Singapur, Tajwan, Nowa Zelandia, Mongolia, Kazachstan, Algieria, Korea Południowa, Wietnam i Republika Południowej Afryki.

Organizacjami z branży mięsnej,  ktore wyszły z propozycjami były Związek „Polskie Mięso”; Konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (Lider) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (Konsorcjant); Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej; Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny;

Łączny budżet programów wynosi prawie 29 mln Euro. Unia może sfinansować 80 proc. kosztów akcji promocyjnej. Niektóre programy mogą nie zostać zakwalifikowane ze względu na ograniczone możliwości pozyskania pieniędzy na wkład własny. Środki te na ogół pochodzą z funduszy promocji, na których np. w 2013 r. zgromadzono niemal 50 mln zł. Największymi sumami dysponują producenci wieprzowiny, mleka oraz drobiu. Celem programów jest wykreowanie polskich silnych marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia, poprzez stworzenie przedsiębiorcom możliwości kompleksowej i usystematyzowanej promocji ich produktów za granicą.

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
20. kwiecień 2024 05:04