Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji o plikach cookies.

Zgadzam się

r e k l a m a

Partner serwisu

McDonald’s – amerykański sposób na promocję mleka

Polskie mleko Wiadomości z branży
Data publikacji 21.06.2018r.

Trudno dziś zwiększyć sprzedaż bez odpowiedniej promocji. Przyjrzyjmy się jak w poszczególnych unijnych krajach oraz w USA podchodzi się do promocji artykułów mleczarskich.

Promowanie konsumpcji mleka i przetworów mlecznych to jeden z elementów WPR. Mechanizm „Dopłaty do spożycia mleka i przetworów mlecznych w placówkach oświatowych” został wprowadzony w UE (wówczas EWG) już w 1977 r.

r e k l a m a



Szklanka mleka

W roku szkolnym 2016/2017 z unijnego programu dystrybucji mleka w szkołach skorzystało ok. 18 mln dzieci w wieku szkolnym we wszystkich 28 państwach członkowskich. Z unijnej kasy na ten cel poszło 60 mln euro. Od sierpnia ub.r. program promocji spożycia mleka powszechnie znany pod nazwą „Szklanka mleka” jest realizowany wspólnie z programem promocji spożywania owoców i warzyw. Całkowity budżet UE na program wynosi 250 milionów euro na rok szkolny, z tego na mleko idzie 100 mln euro. Przydzielenie budżetu państwom członkowskim opiera się na liczbie dzieci w wieku szkolnym oraz na przyjęciu poprzednich programów. Władze krajowe mogą przenosić część (20% lub nawet 25% w należycie uzasadnionych przypadkach) budżetu przydzielonego z jednego sektora do drugiego.

W Polsce program jest realizowany od 2004 roku, tj. od momentu przystąpienia do UE. Polska wraz z Francją, Rumunią, Niemcami i Szwecją, należy do grona krajów, które są liderami w realizacji tego programu. W roku szkolnym otrzymaliśmy na ten cel z Unii 11,55 mln euro, natomiast na rok szkolny 2018/2019 – 10,85 mln euro.



  • Promocja artykułów mleczarskich powinna nie tylko zachęcać do konsumpcji ale także dbać o dobry wizerunek producentów mleka

Wspieranie eksportu

W krajach UE realizowane są również różne programy promocji, które są współfinansowane z unijnego budżetu. Dominują te wspierające eksport, które są nastawione na promocję artykułów mleczarskich (z wyjątkiem serów) na rynkach trzecich oraz programy odbudowujące reputację produktów mlecznych wewnątrz UE. Taki program „Mleczny eksport” jest realizowany, np. w Irlandii przez tamtejszą Radę ds. Mleczarstwa. Jest to program trzyletni, wspierający eksport przetworów mlecznych do Azji Południowo-Wschodniej i na Bliski Wschód. Irlandia ma już zatwierdzony taki program na kolejne lata.

Program promocyjny unijnych produktów mlecznych w krajach trzecich realizują także Litwini. Krajami docelowymi są tutaj: Azerbejdżan, Chiny, Irak, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Stany Zjednoczone.
W Belgii natomiast realizowany jest program promocyjny pod nazwą „Białe złoto z serca Europy”. Wspiera on eksport produktów mlecznych do Chin, Singapuru, Indonezji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. We Francji realizowany jest program promocji wysokogatunkowych serów na rynek Stanów Zjednoczonych. Funkcjonują również programy wspierające eksport masła. Jeden na rynkach: libańskim, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Drugi natomiast wspiera eksport masła do Chin, Hongkongu i na Tajwan.

Konsumpcja wewnętrzna

W Belgii, Danii, Francji, Irlandii, Holandii, Wielkiej Brytanii realizowany jest program promocji, którego celem jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat zrównoważenia środowiskowego europejskiego sektora mleczarskiego i jego korzystnej roli w działaniach na rzecz klimatu.

Program promocji spożycia produktów mlecznych na rynku wewnętrznym wspierany środkami z unijnego budżetu realizują także Hiszpanie. Program ma na celu odbudowę reputacji produktów mlecznych jest realizowany w Portugalii.

„Program promocji podkreślający cechy charakterystyczne europejskich produktów mleczarskich pod względem aspektów żywieniowych i zdrowotnych, w tym właściwych praktyk dietetycznych” realizują Francuzi.

Artykuł podzielony na strony, czytasz 1 z 2 stron.

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a