Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji o plikach cookies.

Zgadzam się

r e k l a m a

Partner serwisu

Wybrano najlepszy oscypek

Polskie mleko
Data publikacji 17.08.2015r.

Baca Dariusz Pluta z Łapsz Wyżnych wygrał tegoroczny konkurs na najlepszy oscypek zorganizowany w ramach 6-stych Europejskich Targów Produktów Regionalnych. Zwycięski oscypek znacząco wyróżnił się pod względem walorów smakowych, zapachowych i wizualnych – oceniło jury.

W konkursie wzięło udział dziesięciu baców z terenu całego Podhala. „Po wnikliwej ocenie nie mieliśmy wątpliwości, który z serów jest najlepszy. Braliśmy pod uwagę wygląd oscypka, zapach i przede wszystkim walory smakowe” – powiedział PAP Life przewodniczący jury Krzysztof Król-Łęgowski.

r e k l a m a

 

Członek konkursowego jury starosta tatrzański Piotr Bąk ocenił, że należy pomyśleć o tym, jak poszerzać produkcję naszego sztandarowego produktu regionalnego, czyli oscypka, i jak zdobywać nowe rynki zbytu dla tego przysmaku. „To produkt, który należy zaliczyć do najzdrowszych serów, bo jest z mleka owczego, pochodzącego od owiec wypasanych w górskich m.in. na terenach chronionych w parkach narodowych. Specjaliści wskazują, że owca to jedno z najszlachetniejszych zwierząt hodowlanych, mówi o tym nawet Stary Testament i najdawniejsze tradycje naszej cywilizacji” – mówił starosta.

 

Oscypki oceniała komisja złożona z przedstawicieli Związku Hodowców Owiec, Agencji Modernizacji i Restrukturyzacji Rolnictwa, Sanepidu, Inspekcji Weterynarii, Agencji Rynku Rolnego oraz wicemarszałek woj. Małopolskiego Wojciech Kozak.

 

6-ste Europejskie Targi Produktów Regionalnych były bardzo udane. W imprezie wzięło udział ponad 250 wystawców, którzy zaprezentowali ponad 300 produktów regionalnych z całej Europy od Hiszpanii po Rumunię i od Norwegii po Italię. Targi odwiedzało 15 tys. ludzi dziennie. (PAP Life)

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a