Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji o plikach cookies.

Zgadzam się

r e k l a m a

Partner serwisu

Dealerzy John Deere’a podstawią ciągnik zastępczy, gdy nie uporają się z naprawą

Maszyny Rolnicze Ciągniki
Data publikacji 08.03.2018r.

Awaria ciągnika nie musi już oznaczać przestojów w pracy. John Deere uruchamia program polegający na tym, że jeżeli dealer od momentu zgłoszenia awarii traktora nie upora się z jego naprawą w czasie 48 godzin, musi udostępnić rolnikowi ciągnik zastępczy, który pozwoli mu kontynuować pracę.

Program „maszyn zastępczych” funkcjonuje już w firmie John Deere. Na razie dotyczył kombajnów zbożowych, które nie mają więcej niż pięć lat. Gdy w okresie żniw dealer w czasie do 24 godzin nie był w stanie dostarczyć kluczowych do pracy kombajnu części, musiał podstawić maszynę zastępczą. Po usunięciu usterki, rolnik ponownie przesiadał się na swój kombajn.

W przypadku ciągników czas 48 godzin liczony jest już od momentu zgłoszenia awarii, która zatrzymała traktor. Jeżeli usterka nie zostanie usunięta w tym czasie i ciągnik ponownie nie zacznie pracować, wówczas dealer ma zapewnić użytkownikowi maszynę zastępczą. Na razie program będzie dotyczył ciągników o mocy powyżej 145 KM, a więc sześciocylindrowych modeli 6R, 7R i 8R. Myślę jednak, że w niedalekiej przyszłości zostanie rozszerzony o mniejsze modele – zapowiada Karol Zgierski, specjalista ds. produktu w firmie John Deere Polska.

Można przewidzieć awarię

Aby uczestniczyć w tym programie trzeba spełnić kilka kryteriów. Jednym z nich jest wykupienie pakietu gwarancyjnego PowerGard Protection Plus na określany czas, który jest równoznaczny z czasem trwania programu „ciągnika zastępczego”. Maksymalny czas wynosi tutaj do 6 lat lub 6000 motogodzin. Czyli jak wykupiony zostanie PowerGard Protection Plus np. na 3 lata, to w takim czasie będzie też obowiązywał program „ciągnika zastępczego”. Pakiet PowerGard Protection Plus to program, który dotyczy napraw gwarancyjnych wykonywanych już po okresie standardowej gwarancji i obejmuje takie podzespoły jak silnik, przekładnia, rama, zespół przeniesienia napędu, kabina oraz układy: kierowniczy, hamulcowy, elektryczny czy hydrauliczny. Kolejnym wymaganiem jest podpisanie kontraktu obsługowego oraz pakietu serwisowego FarmSight. Wymagany jest także aktywny pakiet JDLink. To system telematyczny do zdalnej łączności z traktorem. Nowością przy systemie JDLink jest funkcja Expert Alert, dzięki której specjaliści z fabryk John Deere są w stanie ostrzec właściciela traktora przed możliwością wystąpienia awarii.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Zakup dostęp do tego artykułu
3,69zł
/za artykuł 

Jeśli masz zakupioną prenumeratę dostęp do artykułu jest dostępny w ramach zakupionej prenumeraty. zaloguj się aby uzyskać dostep.

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a