Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji o plikach cookies.

Zgadzam się

r e k l a m a

Partner serwisu

Inteligentny układ hamulcowy New Hollanda

Maszyny Rolnicze Przyczepy rolnicze
Data publikacji 21.09.2018r.

Podczas hamowania ciągnika z przyczepą na mokrej nawierzchni, śniegu lub przy znacznym nachyleniu, pęd i masa przyczepy oddziałują na ciągnik. Siła pchająca może powodować najeżdżanie przyczepy na ciągnik, co w efekcie może doprowadzić do utraty stabilności całego zestawu, a tym samym niebezpiecznej sytuacji a nawet wypadku. New Holland wprowadza system ITBS, który przeciwdziała temu zjawisku.

System ITBS zapobiega popychaniu ciągnika przez przyczepę

Mowa o inteligentnym układzie hamulcowym przyczepy, który wykrywa zmniejszenie prędkości jazdy ciągnika i przy użyciu zamontowanego w przekładni napędowej czujnika momentu obrotowego, oblicza siłę hamowania. Następnie elektronicznie sterowany zawór hamulcowy przyczepy automatycznie załącza hamulce, aby dostosować prędkość jazdy przyczepy do szybkości ciągnika. Automatyczne hamowanie zapobiega więc popychaniu ciągnika przez przyczepę, znacznie zwiększa stabilność i zapobiega najeżdżaniu jej na ciągnik. Co istotne, w przyczepie nie są konieczne żadne modyfikacje.

r e k l a m a




Droga hamowania ciągnika  z  przyczepą identyczna jak samego ciągnika

Sterowane i zsynchronizowane hamowanie zespołem ciągnika i przyczepy za pomocą inteligentnego układu hamulcowego sprawia, że droga hamowania zespołu pojazdów jest taka sama jak droga hamowania samego ciągnika, a operator w tym przypadku musi jedynie zmniejszyć prędkość jazdy. To nowe rozwiązanie uzupełnia funkcje układu hamulcowego ciągników New Holland, wśród których znajduje się hamulec wydechowy i system ABS. Nowe rozwiązanie będzie dostępne w ciągnikach wyposażonych w przekładnię bezstopniową – modelach serii T6 AutoCommand i T7 AutoCommand.

Przemysław Staniszewski

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a