Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji o plikach cookies.

Zgadzam się

r e k l a m a

Partner serwisu

Nowy układ hamulcowy w ciągnikach Case Puma. Ile będzie kosztować?

Maszyny Rolnicze Ciągniki rolnicze
Data publikacji 25.09.2018r.

Nowy, zaawansowany układ hamulcowy Case IH montowany opcjonalnie w modelach ciągników Puma ma szczególne znaczenie dla bezpiecznej pracy na polu na pochyłościach, przy zawracaniu. Producent zapewnia, że to idealne rozwiązanie przy traktorach z doczepionymi dużymi przyczepami, prasą belującą, beczką asenizacyjną czy opryskiwaczem, zwłaszcza na mokrej trawie lub śliskiej glebie. Ułatwia też hamowanie przy transporcie na drodze przy śliskiej nawierzchni.

Nowy układ hamulcowy Case IH zapobiega zachodzeniu przyczepy

W zestawie ciągnik z przyczepą lub inną maszyną rolniczą ciągnięta prędkość całego zestawu traktorzysta zmniejsza zazwyczaj poprzez hamowanie silnikiem. Na równej powierzchni taka technika nieźle się sprawdza. Jednak przy wzniesieniach lub pochyłościach pola, może to prowadzić do niebezpiecznych sytuacji, gdyż przyczepa bez hamulców przyczepa może popychać traktor, co z kolei często prowadzi do utraty panowania nad całym zestawem lub zachodzenia przyczepy na boki.

r e k l a m a



Zaawansowany układy hamulcowy opracowanie przez firmę Case IH ma zapobiegać takim sytuacjom. Układ samodzielnie ma monitorować i rozpoznawać warunki jazdy, a jeśli traktorzysta użyje hamulca wówczas automatycznie powinien stabilizować tor jazdy ciągnika poprzez odpowiednie wykorzystanie hamulców przyczepy.

Jak nowy układ hamulcowy Case IH działa w praktyce?

– Gdy operator ciągnika wydaje polecenie zmniejszenia prędkości, czy to za pośrednictwem Multicontrollera, czy po przez zwolnienie pedału jazdy, system oszacowuje wymaganą siłę hamowania poprzez porównanie docelowej prędkości pojazdu z bieżącą prędkością – mówi Hans-Werner Eder, Product Marketing EMEA, Case IH. – Następnie dostosowuje on zastosowaną siłę hamowania do pomiaru wejściowego momentu obrotowego przekładni napędowej, dokonanego na podstawie czujnika momentu obrotowego koła zamachowego oraz danych ze sterownika silnika – wyjaśnia Hans-Werner Eder. 

Dane te są wykorzystywane przez system do obliczenia i użycia odpowiedniego ciśnienia potrzebnego do zrównoważenia siły hamowania ciągnika i pędu przyczepy. Pozwala to na zachowanie zarówno ciągnika, jak i przyczepy.

Nowy układ hamulcowy zastosowany w ciągnikach Case Puma pozwala zmniejszyć zużycie hamulców 

  • Nowy układ hamulcowy zastosowany w ciągnikach Case Puma pozwala zmniejszyć zużycie hamulców 

Mniejsze zużywanie hamulców

Połączenie zaawansowanego układu hamowania z prędkością do 35 km/h pozwala operatorowi ciągnika na znacznie rzadszą konieczność regulowania prędkości poprzez używanie hamulców przyczepy. Co więcej, jeśli traktorzysta zbyt często i nadmiernie korzysta z hamulców, wówczas układ emituje ostrzeżenia dźwiękowe i wzrokowe. Na dodatek, układ przykłada pulsacyjną siłę hamowania oraz co 5 sekund wykonuje krótką pauzę w hamowaniu, co zapobiega przegrzewaniu się i zużywaniu się hamulców.

Nowy układ hamulcowy jako opcjonalne wyposażenie w ciągnikach Case IH Puma 185-240 CVX

Nowy układ hamulcowy Case IH początkowo będzie wyposażeniem jedynie opcjonalny, w w modelach ciągników Puma 185, 200, 220 i 240 CVX wyposażonych w hamulce pneumatyczne oraz w modelach Puma 185 – 240 CVX kompatybilnych z unijnym rozporządzeniem w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych. Od początku 2019 roku zaawansowany układ hamulcowy Case IH będzie dostępny także w pozostałych ciągnikach Puma, Maxxum i Optum wyposażonych w przekładnię napędową CVXDrive.

Cena za to dodatkowe wyposażenie wyniesie 436 euro, czyli około 1900 złotych.   

– To niezwykle ważna funkcja, którą może zaoferować Case IH, a która nie jest dostępna u żadnego innego producenta. Oprócz większego bezpieczeństwa zapewnia ona również większy spokój operatorowi podczas pracy w trudnych warunkach z ciężkim osprzętem ciągnionym – mówi Hans-Werner Eder, Product Marketing EMEA, Case IH. 

Nowy układ hamulcowy jako wyposażenie dodatkowe będzie kosztować ok. 1900 złotych 

  • Nowy układ hamulcowy jako wyposażenie dodatkowe będzie kosztować ok. 1900 złotych

Paweł Mikos

Fot. Case IH

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a