r e k l a m a

Partner serwisu

Syngenta chce pomagać rolnikom przygotować się do zmian klimatu

Uprawa Informacje z branży
Data publikacji 08.05.2019r.

Firma Syngenta zapowiedziała przyspieszenie innowacji mających być odpowiedzią na narastające problemy rolników na całym świecie oraz na zmieniającą się opinię społeczeństwa nt. rolnictwa.

Rolnicy zmagają się obecnie z takimi wyzwaniami jak zmiana klimatu, erozja gleby czy zmniejszanie się różnorodności biologicznej. Zmieniają się także oczekiwania konsumentów i postrzeganie technologii wykorzystywanych w rolnictwie. Istnieje wyraźne zapotrzebowanie na innowacje i więcej działań służących przezwyciężaniu tych wyzwań z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych stron — rolników, konsumentów i środowiska – powiedziała Alexandra Brand, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Syngenta.

r e k l a m a

Działania w trzech obszarach

Firma wydała ten komunikat po ponad 150 sesjach konsultacyjnych zorganizowanych na całym świecie w celu zebrania szerokiego spektrum opinii. Pozwoliły one lepiej zrozumieć oczekiwania społeczeństwa i rolników oraz pojmowanie koncepcji zrównoważonego rolnictwa przez poszczególne grupy. W ramach nowego podejścia, Syngenta zamierza dalej doskonalić metody uprawy i ochrony roślin oraz poszukiwać rozwiązań, będących odpowiedzią na wyzwania środowiskowe, społeczne oraz ekonomiczne.

r e k l a m a

Te prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami będą koncentrowały się na trzech obszarach. Pierwszy, to innowacje kierowane potrzebami społeczeństwa i przyrody. Opinia społeczna i potrzeby środowiska naturalnego – obok zaspakajania potrzeb rolników – będą coraz częściej pojawiały się jako czynniki kształtujące innowacje. Nowe produkty będą opracowywane z uwzględnieniem zewnętrznie weryfikowanych zasad zrównoważonego rozwoju.

Kolejny obszar to dążenie do obniżania pozostałości środków ochrony roślin w uprawach i środowisku. Syngenta dba o bezpieczeństwo swoich produktów podlegających ścisłym regulacjom oraz rozumie ich rolę w ochronie jakości i bezpieczeństwa żywności. Jednocześnie firma wsłuchując się w opinie partnerów, będzie z nimi współpracować w zakresie dalszego ograniczania pozostałości w uprawach bez uszczerbku dla produktywności, a także w celu poprawy stanu gleby oraz zapobiegania jej erozji.

I obszar trzeci – inwestycje z myślą o potrzebach rolników i przyrody. Syngenta wspólnie z rolnikami, środowiskiem akademickim i ekologami będzie pracować nad rozwiązaniami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma będzie też w przejrzysty sposób informować o efektach tych inwestycji w dziedzinie badań i rozwoju.

Z naciskiem na innowacyjność

Dyrektor Brand powiedziała także, że nie da się zaprzeczyć, że nasza branża potrzebuje zmiany. Postulat ten wyraźnie wybrzmiewał w trakcie wszystkich sesji konsultacyjnych. Położymy większy nacisk na innowacyjność, starając się pomóc gospodarstwom rolnym w uodpornieniu się na zmiany klimatu oraz lepszej adaptacji do wymagań konsumentów – między innymi w zakresie ograniczania emisji dwutlenku węgla oraz przeciwdziałania erozji gleby i zanikowi bioróżnorodności.

Kolejne etapy działań będą polegały między innymi na dalszych konsultacjach z zainteresowanymi stronami, prowadzonych pod kątem sformułowania wyraźnych celów i opracowania miar ich realizacji w poszczególnych obszarach. Stosowne komunikaty zostaną opublikowane jeszcze w tym roku. Jednocześnie trwają prace nad szczegółowymi wnioskami z odbytych sesji konsultacyjnych na potrzeby kolejnej edycji The Good Growth Plan w 2020 r. W szóstym roku obowiązywania planu realizacja wszystkich przyjętych zobowiązań jest zaawansowana i przebiega zgodnie z harmonogramem.


Marek Kalinowski (za komunikatem Syngenta)
fot. Pixabay

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody