r e k l a m a

Partner serwisu

Nie bój się tłuszczu z roślin i ryb

Wieś i Rodzina Zdrowie
Data publikacji 03.08.2019r.

Ile jeść tłuszczu i jakiego? Przez całe dekady specjaliści rekomendowali ograniczanie tłuszczu w diecie. W całodniowej podaży kalorii mieliśmy ich dostarczać nie więcej niż 30%, a później – mieścić się w przedziale 20–35%.

Za rekomendacjami stało myślenie, że jeśli ograniczymy spożycie tłuszczu, tym samym zmniejszymy konsumpcję niezdrowych nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu, które podejrzewano o zwiększanie ryzyka chorób serca. Ale wielu ludzi, stosując się do tej zasady, ograniczało jednocześnie spożycie dobrych tłuszczów – tych z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi, czyli tych w orzechach, olejach roślinnych i rybach.

r e k l a m a

Zamiast tłuszczu niezdrowe węglowodany

Co więcej, producenci w procesie oddtłuszczania produktów zamieniają zwykle tłuszcz na niezdrowe wysoce przetworzone węglowodany. I okazuje się, że to one dużo bardziej zwiększają ryzyko chorób serca niż tłuszcz, który zastępują.
Tymczasem tłuszcz z oliwy z oliwek lub tłustych ryb, nawet jeśli dostarcza więcej niż 35% dziennych kalorii, nie tylko nie szkodzi, ale służy zdrowiu. Dlatego unikajmy produktów niskotłuszczowych i jedzmy tłuszcze roślinne i tłuste ryby.

Karolina Kasperek
Zdjęcia: Unsplash

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody