Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji o plikach cookies.

Zgadzam się

r e k l a m a

Partner serwisu

Zdrowe śniadanie – z czego powinno się składać?

Wieś i Rodzina Zdrowie
Data publikacji 11.05.2019r.

Zdrowe śniadanie – łatwo powiedzieć. Ale ilu z nas, a zwłaszcza przedstawicieli młodego pokolenia, potrafi wybiec do szkolnych czy zawodowych obowiązków nawet bez łyka czegoś ciepłego?

Jak zacząć jeść zdrowo?

r e k l a m a

Spieszysz się rano, a chcesz zdrowo zjeść? Możesz zastosować kilka trików, żeby sobie to ułatwić.

Już wieczorem przygotuj wszystko do śniadania. Wyciągnij z szafek talerze, rondle i patelnię. Wieczorem możesz też na zapas pokroić sobie warzywa i owoce. Nastaw budzik 10 minut wcześniej.

Jeśli dzieciom znudziły się kanapki i jajecznica, wyjdź poza standard. Upiecz muffiny z mąki z pełnego przemiału z ukrytym w środku warzywem (np. marchewką albo szpinakiem). Oba warzywa mogą stać się też składnikiem ciasta.


Co powinno znaleźć się w pełnowartościowym śniadaniu?

Ale przede wszystkim pamiętaj o czterech podstawowych składnikach. W pierwszym posiłku powinny znaleźć się węglowodany, białka, tłuszcze i warzywa oraz owoce. Oto lista składników:
  • pełne ziarno – mogą to być bułki, chleb, a także jedzone na ciepło lub na zimno płatki z pełnego ziarna;

  • chude białko: jajka, chude mięso, rośliny strączkowe i orzechy;

  • chudy nabiał – może to być mleko, naturalny, bezwzględnie niezawierający cukru jogurt, twaróg czy inne świeże sery o mniejszej zawartości tłuszczu;

  • jakiś owoc lub warzywo właściwie musi znaleźć się w śniadaniowym menu, ponieważ pięć porcji warzyw i owoców dziennie to od niedawna podstawa piramidy żywieniowej; staraj się, żeby nie były mrożone, lecz świeże; to może być jarmuż, rzodkiewka, szczypiorek, kilka plasterków ogórka.

Karolina Kasperek

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a