Dzwonek Letnia promocja - Czytaj za 1 zł Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Biedronka pozwała Kołodziejczaka. Za co? Ile żąda?

Kamila Szałaj
Kategoria: Wiadomości
Biedronka pozwała Kołodziejczaka. Za co? Ile żąda?
Wiadomości AgroUnia
Data publikacji 22.09.2021r.

Biedronka złożyła pozew przeciwko Michałowi Kołodziejczakowi. Czym tak bardzo podpadł lider AgroUnii? Czego żąda od niego sieć?

r e k l a m a

Dziś pod siedzibą Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, przy ulicy Dolnej w Warszawie Michał Kołodziejczak, lider AgroUnii poinformował, że Biedronka wystosowała pozew przeciwko niemu. Sieć domaga się przeprosin i 20 tys. zł. Za co? Za to, że Kołodziejczak wielokrotnie publicznie wskazywał na nieprawidłowości w sklepach. Chodziło m.in. o szkodniki znalezione w kapuście, zgniłe ziemniaki czy zepsute wędliny.

- Pozew jest za to, że pokazujemy niedociągnięcia w sklepie, za to, że produkty są ciągle źle znakowane, za to, że produkty są mieszane z różnych krajów i za to, że wskazujemy na produkty, które są zepsute - mówił dziś Michał Kołodziejczak, lider AgroUnii.

Zaznaczył, że Biedronka nie chce naprawiać swoich błędów, tylko atakuje przedstawiciela organizacji społecznej. 

- Pozew jest przeciwko mnie, a nie przeciwko AgroUnii – wyjaśnił Kołodziejczak i dodał, że pozew ten ma charakter polityczny.

- Chcą przypodobać się władzy, czyli PiS-owi, który będzie używał takich korporacji do tego, żeby niszczyć ruchy społeczne i związki zawodowe - powiedział. Ale dodał jednocześnie, że cieszy się z pozwu, bo „Biedronka w końcu pokazała, ją to boli”.


Kołodziejczak: Biedronkę trzeba podzielić na trzy

Kołodziejczak podkreślił też, że wielkie sieci handlowe wywierają ogromny wpływ na handel w Polsce. Zwrócił się więc z przesłaniem do Jeronimo Martins. 

- Jesteście gośćmi na naszej ziemi. Musicie więc przestrzegać tego, co tutaj się dzieje, tego, co my robimy. Przestrzegajcie zasad gościa. Bardzo niedobrze się dzieje, kiedy gość staje się nieproszony i niemile widziany - powiedział Kołodziejczak. 

Zaznaczył, że jeśli AgroUnia w przyszłości będzie mieć wpływ na kształt handlu w Polsce, wówczas pierwszym wnioskiem będzie podzielenie sieci Biedronka na trzy mniejsze podmioty.

- Nie może być tak, że jedna sieć będzie miała ponad 25 proc. udział w rynku – zaznaczył lider AgroUnii. 

W konferencji udział wzięli także działacze społeczni - Piotr Ikonowicz i Jan Śpiewak oraz adwokaci: Anisa Gnacikowska i Tomasz Gabryelczyk.

Biedronka przyznała się do błędu

Tu warto wspomnieć, że po aferze z wciornastkiem i tantnisiem, które Kołodziejczak znalazł w kapuście w jednym ze sklepów, Biedronka w rozmowie z naszym Wydawnictwem przyznała, że był to błąd i taka sytuacja oczywiście nie powinna mieć miejsca.

- Każdy z kontrolerów jakości jest uczulany, na co w danym okresie sezonu powinien zwrócić uwagę. Ale przy 33 paletach po 60 opakowań po 8 sztuk kapusty kontrola jest metodyczna – weryfikacji poddawane są wybrane kartony z różnych poziomów danej palety – wyjaśniał miesięcznikowi „Warzywa i Owoce Miękkie” Marek Walencik, dyrektor kategorii warzyw i owoców w sieci Biedronka.

Kamila Szałaj

r e k l a m a

r e k l a m a

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody