StoryEditorWiadomości rolnicze

Dziękujemy naszym Czytelnikom!

22.02.2016., 10:02h
Co trzeci rolnik w Polsce czyta „Tygodnik Poradnik Rolniczy” – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown, wiodącą światową agencję zajmującą się badaniem efektywności reklamy i mediów. Dzięki naszym Czytelnikom „Tygodnik” jest największym rolniczym czasopismem w Polsce. 

Badanie przeprowadzono w 2015 roku. Odbyło się ono w październiku i listopadzie na grupie znacznie większej niż zazwyczaj w badaniach czytelnictwa, bo obejmującej aż 4003 osoby. Przeważnie agencje przeprowadzają ankiety na grupie obejmującej od 600 do 1100 osób. Pytania o nasze czasopismo były wspierane prezentacją jego winiety. Wywiady przeprowadzono techniką CAPI (kwestionariusz na laptopie), w formie bezpośredniego wywiadu ankieterskiego w domach respondentów. 

Z badania Millward Brown, wynika, że „Tygodnik” cieszy się bardzo szerokim audytorium, które rocznie sięga 2,4 mln osób. Miesięcznie sięga po nasze gazety ponad 330 tys. Czytelników, a to oznacza, że jedno wydanie „Tygodnika Poradnika Rolniczego” jest czytane średnio przez 4,3 osoby. Do jednego wydania „Tygodnika” Czytelnicy wracają zwykle 2,2 raza, a na jego lekturę poświęcają 55 minut. A zatem, każdy egzemplarz naszej gazety, który trafia do rolników czytany jest przez niemal 4 godziny tygodniowo. 

Ankieterzy Millward Brown sprawdzili także, w jakim wieku są nasi Czytelnicy. Dwie trzecie z nich jest w wieku od 25 do 59 lat, czyli największej aktywności zawodowej. 

Dla naszej redakcji niezmiernie ważny jest szczególnie fakt, że „Tygodnik Poradnik Rolniczy” czyta co trzeci rolnik w Polsce (35,1%). Niemal identycznie wygląda reprezentacja naszych Czytelników wśród rolników zorientowanych na rynek (34,4%).

Krzysztof Wróblewski
Paweł Kuroczycki
redaktorzy naczelni

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
25. kwiecień 2024 22:19