r e k l a m a

Partner serwisu

Fundusze promocji z przewagą rolników

Wiadomości
Data publikacji 05.12.2016r.

Sejm przyjął zmiany w ustawie o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Jak wyjaśniał poseł Piotr Polak (PiS), nowelizacja wynika z konieczności przygotowania skutecznych strategii dla promocji polskich produktów rolnych.

r e k l a m a

Co więcej, zmiany te od lat postulowali sami rolnicy, gdyż obecne prawo było uchwalone w 2009 r. przy innej perspektywie budżetu UE. Ponadto nowe przepisy mają sprawić, że gromadzone w funduszach pieniądze będą wydawane bardziej racjonalnie.

Podstawowa zmiana dotyczy większej reprezentacji rolników w zespołach decydujących o rozdysponowaniu środków. W składach komisji zarządzających funduszami promocji ma być teraz aż 5 przedstawicieli rolników. Jedno miejsce w komisjach zarezerwowane zostanie dla przedstawiciela izb rolniczych. Natomiast do 3 osób zmniejszy się liczba przedstawicieli przetwórców.

Sejm jednak nie poparł pomysłu posłów z Kukiz’15, którzy chcieli, by promocję produktów rolno-spożywczych ograniczyć tylko do tych, które zawierają do 10% zagranicznych składników. W przegłosowanej ustawie udział ten określono na 25%. Klub Kukiz’15 chciał też, by w składach komisji zarządzających mogli zasiadać wyłącznie przedstawiciele firm z polskim większościowym kapitałem. Z kolei Zbigniew Ajchler (PO) proponował, by zachować 4-letnią kadencję dla obecnych członków komisji zarządzających funduszami. Te poprawki też odrzucono.

Za nowymi rozwiązaniami głosowało 400 posłów. Jeśli nowelizacja zyska aprobatę senatu i prezydenta, wejdzie w życie od nowego roku.

Zmiany dotyczą m.in. funduszu promocji produktów rolno-spożywczych: mleka, wieprzowiny, wołowiny, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, drobiu oraz ryb. gt

Widziałeś już nasze video "Izydroy 2020 - które firmy są przyjazne rolnikom?"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody