Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Koniec z rosyjską wódką. Bojkot produktów z Rosji rozszerza się

Natalia Marciniak-Musiał
Kategoria: Wiadomości
Koniec z rosyjską wódką. Bojkot produktów z Rosji rozszerza się
Wiadomości wiadomości z branży
Data publikacji 02.03.2022r.

Bezprecedensowy atak Rosji Władimira Putina na Ukrainę zaskutkował wieloma sankcjami gospodarczymi nałożonymi przez wiele krajów dla tego państwa. W geście solidarności z Ukrainą, zaczął się bojkot wszystkiego co rosyjskie i białoruskie, a co zasilając budżet reżimów, mogłoby wspierać Putina i jego działania wojskowe. Także przedsiębiorcy w Polsce nie są wobec tego obojętni –ze sklepów są wycofywane produkty rosyjskie i białoruskie. Jakie sieci zdecydowały się na ten krok?

r e k l a m a

Jak poznać, że produkty w sklepie pochodzą z Rosji i z Białorusi?

Na kodach kreskowych produktów można znaleźć informację o kraju ich pochodzenia. Kod EAD asortymentu pochodzącego z Rosji rozpoczyna się od numerów 460-469, a Białorusi – 481.

Jakie sieci przyłączyły się do bojkotu produktów i usług rosyjskich?

Jak podaje portal Wiadomości Handlowe na liście sieci wspierajacych Ukarińców i Ukrainę znalazły się:

  • Al.Capone
  • Aldi
  • Biedronka – wycofanie 16 rosyjskich produktów od  dnia 1 marca, np. rosyjskich wódek (takich jak Beluga, Russian Standard, czy Żurawie), orzeszków piniowych BAKAD’OR i produktów, które pierwotnie były zaplanowane w ramach akcji promocyjnych. Trwają przeglądu surowców pochodzących z Rosji i Białorusi, które wchodzą w skład produktów dostępnych w sklepie.
  • Carrefour
  • Castorama
  • Chata Polska
  • Drogerie Natura
  • Drogerie Vica
  • Frac
  • Grupa Eurocash –  wstrzymuje zakupy i sprzedaż takich towarów we wszystkich kanałach należących do operatora.
  • Grupa PSB/Mrówka
  • Hebe
  • Hipper
  • Kaufland
  • Kontigo
  • Lewiatan
  • Lidl
  • Merco (Gdańsk)
  • Netto
  • Polomarket
  • Polska Grupa Supermarketów  / TOP Market
  • Rossmann absolutny rekordzista – z półek drogerii zniknąć ma aż 153 produktów, w tym 52 bezpośrednio produkowanych w Rosji, w tym asortyment popularnej w Polsce marki Natura Siberica, których dystrybucją na terenie naszego kraju zajmuje się polska firma.
  • Społem PSS Jedność w Częstochowie
  • Stokrotka
  • Super-Pharm
  • Topaz
  • Żabka

Takową decyzję podjęły też sieci handlowe z zagranicy, np. Coop, Grupa Maxima / Barbora, Prisma, Profi Rom Food (Rumunia), Rimi, Selver. A także firmy z branży e-commerce, np.:

  • Lisek – specjalizujący się w szybkich dostawach zakupów spożywczych zrobionych przez internet.
  • InPost  – który rozwiązuje współpracę i kupno produktów i usług z obu wcześniej wymienionych krajów.
  • Hipper – market budowlany.
  • Barbora.pl
  • Bolt Market
  • JOKR
  • Frisco.pl

Sieci handlowe wspierają Ukraińców na wiele sposobów

Biedronka obniża ceny żywności przy granicy z Ukrainą, np. pieczywa nawet o 60%, a 50 innych produktów pierwszej potrzeby taniej o 30%. Te promocja dotyczy 43 sklepów zlokalizowanych w pobliżu granicy polsko-ukraińskiej. Akcja promocyjna ma trwać w dniach 1–13 marca 2022.

Kilka dni temu Biedronka przyznała swoim pracownikom pochodzącym z Ukrainy, a zatrudnionym na umowę o pracę bezzwrotne wsparcie finansowe w wysokości 1000 zł. To gest solidarności sieci z ukraińskimi pracownikami, szczególnie ważny dla tych, których rodziny pozostały na Ukrainie. 

Lidl przekazał ponad 1 000 000 zł wsparcia produktowego na cel działań humanitarnych prowadzonych na rzecz osób doświadczających kryzysu uchodźczego.

    Jakie marki są produkowane w Rosji albo z niej pochodzą?

    Oprócz surowców, takich jak: gaz, węgiel czy ropa naftowa, należą tu takie produkty jak, na przykład:

    • Apteczka Agafii
    • Kama – producent opon
    • Telegram
    • Kaspersky
    • Outpost i Dr. Web
    • Greenfield
    • Lukoil

    Oprac. Natalia Marciniak-Musiał

    Fot.  pixabay

     

    r e k l a m a

    Widziałeś już nasze video ""Rolnicy odsuną PiS od władzy". Protest AgroUnii w Środzie Wlkp."?

    r e k l a m a

    r e k l a m a

    r e k l a m a

    Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

    Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
    Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

    Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
    (szczegóły w Polityce Prywatności).

    Drogi Użytkowniku!

    Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody