Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za jedyne 12 zł Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Sieci handlowe w Niemczech z kodeksem postępowania wobec rolników

Magdalena Szymańska
Kategoria: Wiadomości Data: 09.04.2021
Sieci handlowe w Niemczech z kodeksem postępowania wobec rolników
Wiadomości
Data publikacji 09.04.2021r.

Czterech detalistów, w rękach których znajduje się ponad 85% handlu detalicznego żywnością w Niemczech, tj. EDEKA, REWE, Aldi i Grupy Schwarz (w tym Lidl), przedstawiło dobrowolny kodeks postępowania.

r e k l a m a

Giganci niemieckiego handlu chcą wprowadzić kodeks dla rolników

Giganci handlowi obiecują w nim uczciwe, rynkowe ceny, ale jednocześnie odwołują się do odpowiedzialności ubojni i mleczarni. O powstanie takiego kodeksu od dłuższego czasu zabiegała niemiecka minister rolnictwa Julia Klöckner.

Zobowiązanie do uczciwej współpracy z rolnikami opublikowało 30 marca br. Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe (HDE). W kodeksie sprzedawcy detaliczni zobowiązują się między innymi do natychmiastowego stosowania ważnych części dyrektywy Unii Europejskiej przeciwko nieuczciwym praktykom handlowym. Ustawa wdrażająca dyrektywę w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w Niemczech jest już w trakcie prac parlamentarnych.

Nowe standardy dla rolników

Sieci handlowe zapowiadają, że chcą w przyszłości wyznaczać nowe standardy produkcji, na przykład dla lepszego dobrostanu zwierząt. Zapewniają, że „z wyczuciem proporcji i w dialogu z producentami rolnymi”. Przy sporządzaniu umów na dostawy produktów rolnych mają być uwzględnione wyższe nakłady na produkcję z tym związane. Zasygnalizowali również, iż w reklamie, oprócz ceny, większą rolę będą odgrywać takie czynniki, jak jakość, zrównoważony rozwój, dobrostan zwierząt lub regionalność danego produktu. Czas pokaże, czy nie jest to gołosłowie.

Handel na uczciwych cenach

Detaliści chcą wprowadzić także jednolitą, zrozumiałą etykietę pochodzenia dla lokalnej żywności. W kodeksie postępowania sprzedawcy żywności zapewniają, że nie będą nadużywali istniejącej siły rynkowej. Handel chce skupić się na uczciwych, rynkowych cenach i długoterminowych relacjach z dostawcami.

Magdalena Szymańska
Fot. Pixabay

Widziałeś już nasze video "Jak zwiększyć zapas pasz objętościowych w gospodarstwie mlecznym?"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody