r e k l a m a

Partner serwisu

Partner

Unia dorzuci 8,5 mln euro do promocji polskiego mięsa, owoców i warzyw w świecie

Wiadomości UE, Polska
Data publikacji 28.09.2018r.

4 polskie programy promocyjne żywności uzyskały akceptację Komisji Europejskiej i otrzymają unijne wsparcie. Dodatkowe pieniądze otrzymają m.in. projekty reklamujące polskie mięso i wędliny w Chinach, Japonii czy Wietnamie oraz jabłka grójeckie, które będą promowane w Niemczech i Skandynawii.

r e k l a m a

4 programy promocyjne z Polski z dofinansowaniem unijnym

W poniedziałek, 24 września 2018 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych, który zajął się projektem decyzji Komisji Europejskiej wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych.

Ostatecznie Komisja zaakceptowała aż 58 programów i wyda na ich realizację ponad 125 mln euro. 

Wśród wybranych projektów znalazły się 4 programy z Polski:

  1. Wspólna promocja mięsa wołowego, wieprzowego i drobiowego, zarówno świeżego, jak i schłodzonego oraz mrożonego, owoców, warzyw oraz przetworów z tych produktów, w tym wędlin. Promocja tych polskich produktów będzie odbywać się w Chinach, Hongkongu, Japonii, Korei Płd. i Wietnamie, a jej łączny koszt to 4,92 mln euro. Program został zgłoszony przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
  2. Zachwalanie jabłek z chronionym oznaczeniem geograficznym, głownie jabłek grójeckich na rynku niemieckim, szwedzkim i duńskim. Ten projekt został złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie i na jego łączny budżet wynosi 2,94 mln euro
  3. Propagowanie spożycia polskiego mięsa drobiowego w Czechach, Niemczech i w Polsce. Autor projektu–Krajowa Radę Drobiarstwa IG – ma ten cel budżet w wysokości 1,5 mln euro.
  4. Promocji owoców na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich, który chce realizować Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa. Na ten cel przewidziano 1,84 mln euro. 

Łączny budżet na te 4 programy to 11,2 mln euro, przy czy z budżetu unijnego zostanie przeznaczonych na ten cel ponad 8,5 mln euro.

 

Paweł Mikos

Fot. Stowarzyszenie Sady Grójeckie

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody