r e k l a m a

Partner serwisu

UOKiK sprawdził jak supermarkety wprowadzają klientów w błąd sprzedając warzywa i owoce

Wiadomości Polska
Data publikacji 11.03.2020r.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta na celownik wziął blisko 100 supermarketów, w których Inspekcja Handlowa sprawdzała warzywa i owoce. Inspektorzy wykryli nieprawidłowości w kilku sieciach handlowych.

r e k l a m a

Wprowadzanie konsumentów w błąd

12 lutego Tomasz Chróstny, prezes UOKiK zlecił dodatkowe kontrole prawidłowości oznakowania warzyw i owoców w sklepach dużych sieci handlowych. Kontrolerzy Inspekcji Handlowej zakwestionowali 10 proc. produktów ze względu na brak informacji o kraju pochodzenia lub nieprawidłowe wskazanie Polski jako kraju pochodzenia.

To, jak mówi prezes UOKiK, jest wprowadzaniem klientów w błąd

 - Wprowadzanie konsumentów w błąd jest absolutnie niedopuszczalne. Jako Prezes UOKiK nie będę tego tolerował. Polskie rodziny przed zakupem powinny dysponować pełną i rzetelną informacją o produktach, które zamierzają kupić. Jeśli zależy im na tym, aby na ich stoły trafiały polskie warzywa i owoce, to nie powinni mieć wątpliwości, że takie właśnie kupują – mówi Tomasz Chróstny,

Cebula polska, ale jednak z Włoch, czyli jak markety wprowadzały klientów w błąd

Inspekcja Handlowa skontrolowała 98 supermarketów, w których sprawdzono 1256 partii warzyw i owoców. Nieprawidłowości zostały wykryte. Najwięcej z nich było w sklepach sieci Delikatesy Centrum. Tutaj zakwestionowano ponad 35 proc. partii ze względu na błędną informacje o kraju pochodzenia lub jej brak. Również w marketach Intermarche wykryto nieprawidłowości (15,6 proc. partii). W dalszej kolejności jest Lidl (8,9 proc.), Carrefour (8,7. Proc.) i Dion (8,3 proc.)

UOKiK podaje, że np. w Intermarche cebula była oznakowana jako polska, choć pochodziła z Włoch, natomiast w Stokrotce podano przy pomidorach kilka krajów pochodzenia, bez wskazania właściwego.

Były także sieci, w których wszystko było prawidłowo

r e k l a m a

Inspekcja Handlowa chwali także takie sieci, jak Aldi, Auchan czy E. Leclerc – w marketach należących do tych sieci handlowych żadnych nieprawidłowości w zakresie przeprowadzanej kontroli nie stwierdzono.

Jak zapewnia prezes UOKiK – kontrole te będą kontynuowane nadal.

Michał Czubak
Fot. Pixabay

Widziałeś już nasze video "Izydory 2020: zagłosuj na firmę przyjazną rolnikowi"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody