r e k l a m a

Partner serwisu

Zieloni chcą zakazu promocji mleka i mięsa. Co na to fundusze promocji żywności?

Wiadomości Komentarz naczelnych
Data publikacji 15.04.2021r.

Polskie fundusze promocji żywności sprawiają wrażenie, jakby działały w porozumieniu z Greenpeace. Czy tzw. działacze rolniczy zasiadający w komisjach zarządzających funduszami zdają sobie sprawę z tego, że tak naprawdę idą na rękę tym, którzy chcą ich „zlikwidować”? – napisali w komentarzu redaktorzy naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego

r e k l a m a

Szef KZSM umówiony na szklaneczkę z europosłanką

Kilka tygodni temu wspomnieliśmy o pewnej europosłance, która chcąc być zauważona przez opinię publiczną, od czasu do czasu wygłasza kontrowersyjne opinie dotyczące produkcji i spożywania mięsa oraz nabiału. Wprawdzie prezes KZSM Waldemar Broś chciał ją zaprosić na szklankę kefiru i wyprostować jej poglądy. Co najważniejsze, zaproszenie zostało przyjęte. Jednak owa posłanka zadeklarowała, że pije tylko napoje pseudomleczne oparte na surowcach roślinnych. Do spotkania owych dwóch celebrytów jeszcze nie doszło z racji szalejącej pandemii.

 

Greenpeace apeluje o zakaz promocji mleka i mięsa

Teraz do posłanki dołączył zdecydowanie poważniejszy gracz. To organizacja Greenpeace. Znana u nas głównie ze zwalczania wydobycia węgla brunatnego i kamiennego. Zieloni zaapelowali o zakaz reklamy mięsa i nabiału za publiczne pieniądze. Wcześniej używali argumentów o dobrostanie zwierząt i globalnym ociepleniu, bo rzekomo zwierzęta gospodarskie produkują gazy cieplarniane. Piszemy rzekomo, bo gazy te powstają z roślin paszowych wyprodukowanych na polach i do tych roślin trafiają z powrotem. Teraz Greenpeace zaczyna używać znacznie mocniejszej amunicji – mięso powoduje, zdaniem tej organizacji, raka.

A Komisja Europejska nie rezygnując z dotowania programów promocji mięsa, postępuje niezgodnie z europejskim programem walki z rakiem. Nieważne, że badania tego dowodzące są tyle warte co zmanipulowane przed laty badania łączące większą zapadalność na choroby serca ze spożyciem masła. Ludowa mądrość mówi, że jak się ktoś najął za psa to musi szczekać.

Trudno się obrażać na Greenpeace, że walczy o osiągnięcie swoich celów, nawet zrównując jedzenie mięsa np. z paleniem tytoniu czy innymi czynnikami rakotwórczymi. Jednocześnie odsłania swój prawdziwy cel. Nie jest nim promocja weganizmu i pozostawienie ludziom wolnego wyboru. Tym celem jest całkowity zakaz produkcji mięsa.

 

Brytyjska armia oparta wyłącznie na wegetarianach?

r e k l a m a

W szaleńczy trend zmiany diety Europejczyków wpisał się brytyjski minister obrony. Zapowiedział on, że będzie promować wegetariańską dietę wśród żołnierzy. Czyżby brytyjscy wojskowi chcieli pokonać zmianę klimatu bez jednego wystrzału, w kuchni i na stołówce? Jaki los czeka kucharzy po kontakcie z uzbrojonymi zwolennikami wołowiny?

 

Jak działają polskie fundusze promocji żywności?

U nas przy tej okazji pojawiła się smutna refleksja dotycząca polskich funduszy promocji żywności. Sprawiają wrażenie, jakby działały w porozumieniu z Greenpeace. Pieniądze rolników na promocję polskiej żywności przeznaczają na dziwne i nietrafione akcje, zamiast na prawdziwą promocję.
Czy tzw. działacze rolniczy zasiadający w komisjach zarządzających funduszami zdają sobie sprawę z tego, że tak naprawdę idą na rękę tym, którzy chcą ich „zlikwidować”? No cóż, zbliża się termin powołania nowych komisji, może minister Puda weźmie pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia niektórych specjalistów od nieudacznego promowania!

 

Krzysztof Wróblewski i Paweł Kuroczycki,
redaktorzy naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego
fot. pixabay.

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody