Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

Wymiana dachu z azbestem. Są problemy ze złożeniem wniosku, ARiMR nie zna przyczyny awarii

Kamila Szałaj
Kategoria: Pieniądze i Prawo
Wymiana dachu z azbestem. Są problemy ze złożeniem wniosku, ARiMR nie zna przyczyny awarii
Pieniądze i Prawo
Data publikacji 15.11.2022r.

Dziś mija termin składania wniosków o dofinansowanie wymiany dachu z azbestem. Niestety, rolnicy od rana alarmują nas, że nie mogą przesłać dokumentów, bo system ARiMR nie chce ich przyjąć. Rzecznik prasowy Agencji uspokaja, że na ten moment problem został rozwiązany, ale przyznaje, że przyczyna awarii nie jest znana. AKTUALIZACJA GODZ. 15.00: system nadal nie działa, ARiMR próbuje go naprawić.

Wymiana dachu z azbestem: rolnicy nie mogą złożyć wniosku

15 listopada to ostatni dzień na ubieganie się o dotację na wymianę dachów z azbestem. Tak przynajmniej informuje ARiMR. Niestety, od rana rolnicy alarmują nas, że nie można już złożyć wniosku przez Internet. 

- 15 listopada koniec naboru na wymianę pokrycia dachowego zawierającego azbest, a system od wczoraj nieaktywny, brak możliwości logowania w aplikacji i złożenia wniosku przez beneficjenta – wyjaśnia Konrad Krupiński, rolnik z woj. warmińsko-mazurskiego.

r e k l a m a

Inny rolnik pisze na Facebooku, że kontaktował się w tej sprawie z ARiMR.

- Dokładnie, chciałem dzisiaj skończyć wniosek i u mnie to samo.🤔 Pani z oddziału regionalnego ARiMR twierdzi że to jakiś błąd i że mam próbować do skutku... Może do 24.00 się uda... - ocenia rolnik Marcin.

O sprawie informuje także Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza, która na Facebooku zamieściła komunikat, jaki pojawia się po próbie wysłania dokumentów. 

„Nabór wniosków dla wybranego działania jest już zamknięty. Nie jest możliwe złożenie wniosku w tym naborze” – taką informację widzą rolnicy, którzy od rana usiłują złożyć wniosek o dofinansowanie wymiany dachu. 

Rolnicy są oburzeni, ponieważ teoretycznie mają czas do końca dnia.

r e k l a m a

- 15 listopada to ostatni dzień na ubieganie się o wsparcie na wymianę dachów – taki komunikat został zamieszczony na stronie ARiMR. 

Rzecznik prasowy ARiMR: na ten moment system znów zaczął działać

ARiMR uspokaja jednak i wyjaśnia, że czas na złożenie wniosku jest dziś do północy. Rzecznik prasowy ARiMR Paweł Wojcieszak poinformował nas, że Agencja wie o problemie, ale na ten moment został on rozwiązany i system składania wniosków za pośrednictwem platformy usług elektronicznych znów działa poprawnie.

- My nie możemy się zalogować do systemu, bo jest on przeznaczony dla rolników. Ale cały czas monitorujemy poprzez Facebooka informacje od rolników i obecnie piszą oni, że już można składać wnioski. Na razie nie wiemy, czy to był błąd w systemie, bo jeszcze nie mamy zdiagnozowanego tego problemu. Na ten moment mogę jednak zapewnić, że system działa - poinformował nas Wojcieszak.

Ostatni dzień składania wniosków. Po godz. 12.00. system ARiMR znów przestał działać

Jednak tuż po godz. 12.00 znów pojawiły się problemy. Rolnicy ponownie nie mogą złożyć wniosku. Taki komunikat widnieje przy próbie zalogowania do systemu teleinformatycznego ARiMR. Screen z ekranu: Konrad Krupiński


Godz. 15.00. ARiMR informuje, że próbuje przywrócić funkcjonalność systemu

[AKTUALIZACJA GODZ. 15.00] System ARiMR nadal nie działa. Agencja informuje, że specjaliści z ARiMR pracują nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu z zalogowaniem się do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). W związku z tym rolnicy już dopytują, czy zostanie przedłużony termin składania wniosków. My także wystąpiliśmy z takim zapytaniem do ARiMR.

Godz. 17.00. ARiMR: ustabilizowanie sytuacji nastąpi dziś po godz. 18:00

[AKTUALIZACJA GODZ. 17.00] ARiMR poinformował naszą redakcję, że system już działa, ale jeszcze przez chwilę mogą pojawiać się problemy. Po godz. 18.00. platforma powinna już funkcjonować bez zarzutu.

- Uprzejmie informujemy, że można się zalogować do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Z uwagi na konieczność ustabilizowania działania systemu mogą sporadycznie wystąpić wydłużone odpowiedzi w procesie logowania użytkowników. W takim przypadku prosimy rolników o ponowne zalogowanie się do systemu. Przewidujemy, że ustabilizowanie sytuacji nastąpi dziś po godz. 18:00. Specjaliści z ARiMR na bieżąco monitorują działanie PUE i w razie wystąpienia problemów będą reagować - wyjaśnia ARiMR. 

Niestety, to już kolejny problem informatyczny w tym roku, przez który rolnicy nie mogą złożyć wniosku o wsparcie. Jeszcze kilka dni temu nie działała aplikacja suszowa, skąd rolnicy nie mogli pobrać protokołów potrzebnych do wnioskowania o pomoc suszową. Sprawą zainteresował się nawet sam Rzecznik Praw Obywatelskich. W związku z tym resort rolnictwa był zmuszony przedłużyć składanie wniosków o to wsparcie.

Prawie 25 tys. rolników ubiega się o wymianę dachu z eternitem

Wymiana pokryć dachowych to działanie, które cieszy się największą popularnością spośród wszystkich uruchomionych naborów w ramach KPO. 

Jak informuje ARiMR, nabory wniosków rozpoczęły się 17 października 2022 r. Do 13 listopada zarejestrowano 24,25 tys. wniosków o ok. 304 mln zł dofinansowania na wymianę pokryć dachowych z azbestu. 

Takie dachy muszą się znajdować na budynkach służących do produkcji rolniczej. Maksymalna powierzchnia, do której rolnikom przysługuje wsparcie, wynosi 500 m2, a stawka pomocy to 40 zł/m2. Wymiana musi dotyczyć całego dachu.

Gdzie i jak złożyć wniosek o wymianę dachu z azbestem?

Wnioski na „Wymianę w gospodarstwach rolnych pokryć dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest” można składać do 15 listopada 2022 roku.

Wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparciem składa się w formie elektronicznej, za pomocą systemu teleinformatycznego ARiMR - PUE, udostępnionego pod adresem  https://epue.arimr.gov.pl.

Złożenie wniosku w inny sposób będzie skutkowało pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

Za datę złożenia wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem uznaje się datę jego przesłania do ARiMR poprzez PUE. W przypadku złożenia wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem, ARiMR informuje wnioskodawcę za pomocą PUE o wpłynięciu tego wniosku.

Kamila Szałaj, fot. arch.

Widziałeś już nasze video "Pracownicy ARiMR i KRUS domagają się podwyżek"?

r e k l a m a

r e k l a m a

r e k l a m a