r e k l a m a

Partner serwisu

Mleczarstwo potrzebuje wyszkolonych kadr

Polskie mleko Wiadomości z branży
Data publikacji 18.06.2019r.

– Widzimy problem przygotowania i odpowiedniego wyszkolenia kadr do pracy w branży mleczarskiej. Dlatego podjęliśmy wspólną inicjatywę ze szkołą zawodową, a dokładnie Zespołem Szkół nr 3 im. Stanisława Staszica we Włoszczowie, powołania nowego kierunku kształcenia o profilu mleczarskim. W tym celu podpisaliśmy umowę patronacką ze szkołą i uczniowie tego profilu będą odbywać u nas praktyki, a mam nadzieję że w przyszłości zasilą nasze szeregi jako wybitni specjaliści - przyznał Ryszard Pizior, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej we Włoszczowi.

Z Ryszardem Piziorem – prezesem Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej we Włoszczowie rozmawia Andrzej Rutkowski

Ilu pracowników zatrudnia OSM we Włoszczowie i czy dziś występuje problem z ich pozyskaniem?

r e k l a m a

– Mamy ponad 300 pracowników. Większego problemu z ich pozyskaniem nie ma. Natomiast widzimy problem przygotowania i odpowiedniego wyszkolenia kadr do pracy w branży mleczarskiej. Dlatego podjęliśmy wspólną inicjatywę ze szkołą zawodową, a dokładnie Zespołem Szkół nr 3 im. Stanisława Staszica we Włoszczowie, powołania nowego kierunku kształcenia o profilu mleczarskim. W tym celu podpisaliśmy jako OSM Włoszczowa umowę patronacką ze szkołą i uczniowie tego profilu będą odbywać u nas praktyki, a mam nadzieję że w przyszłości zasilą nasze szeregi jako wybitni specjaliści.

Jaki był poprzedni rok dla OSM Włoszczowa?

– Ubiegły rok dla mleczarstwa, jak i dla samej OSM Włoszczowa nie był wyjątkowy, ale pozytywny. Najprawdopodobniej lepszy od obecnego. Wzrosła nam sprzedaż tego na czym najbardziej nam zależy, czyli serów żółtych o ponad 1500 ton, sprzedając ponad 17 tys. ton. Zaważył o tym skup mleka, który wzrósł o 5% do 221 mln litrów. Cena, jaką płacimy za mleko cały czas utrzymuje się na poziomie kilku groszy powyżej średniej krajowej, a przeciętny roczny skup na jednego dostawcę wynosi ok. 150 tys. l mleka. Mamy ok. 1400 dostawców.

Czy rolnicy interesują się tym, co dzieje się w ich mleczarni?

r e k l a m a

– Tak, nawet bardzo, a świadczy o tym duża frekwencja na spotkaniach rejonowych, zwłaszcza w takich miejscowościach jak: Lubliniec, Pawłowice, Rokitno i Włoszczowa. Dostawcy zadawali dużo pytań oraz mocno poparli pomysł reklamowania naszych produktów w telewizji ogólnopolskiej. Ruszyliśmy właśnie z nową i bardzo wydajną linią do konfekcjonowania i plasterkowania serów, co wiąże się z korektami wizualnymi projektu opakowania i chcemy, aby klienci zobaczyli i zapoznali się z nową szatą graficzną naszych produktów. Stąd pomysł reklamy w telewizji.  Nasze sery w plastrach zostały wyróżnione nagrodą konsumencką „Najlepszy Produkt 2019” i będziemy o tym komunikować na opakowaniu.

Zakład włoszczowskiej mleczarni
  • Zakład włoszczowskiej mleczarni

Czy to oznacza więcej plastrów z OSM Włoszczowa?

– Zdecydowanie tak. Dzisiaj klient wybiera sery w plastrach, gdyż jest to forma bardzo wygodna. Plastry najlepiej się sprzedają i w ciągu 2–3 lat chcemy, aby 50%  naszych serów żółtych wyjeżdżało z firmy w postaci plastrów.

Hodowcy w całym kraju, ale szczególnie w województwie świętokrzyskim, wykonali w ostatnich latach ogrom pracy.

– W województwie świętokrzyskim w trakcie 8 lat średnia wydajność od krowy spod oceny wzrosła prawie o 2 tys. kg mleka, z 6500 w 2010 roku do 8200 w roku 2018. To pokazuje, jaki postęp poczynili hodowcy z naszego województwa, w którym są trudne warunki do gospodarowania wynikające z rozdrobnienia oraz dość słabych gleb. A z jakiego pułapu startowali nasi rolnicy, to najlepiej obrazuje fakt, że w roku 1984 mieliśmy aż 10 089 dostawców, przy skupie mleka zaledwie 35 mln litrów. Przeciętne gospodarstwo rocznie sprzedawało 3,5 tys. l mleka.

Dziękuję za rozmowę.

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody