Dzwonek Letnia promocja - Czytaj za 1 zł Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Case przygotował 230-konną ładowarkę na metan i gaz ziemny

Kategoria: Maszyny Rolnicze
Case przygotował 230-konną ładowarkę na metan i gaz ziemny
Maszyny Rolnicze Ładowarki
Data publikacji 05.07.2019r.

Ma moc maksymalną 230 KM i osiąga 1184 Nm momentu obrotowego. A jej sześciocylindrowy silnik FPT NEF zasilany metanem emituje o 80 procent mniej spalin w porównaniu do odpowiednika pracującego na oleju napędowym. Dlatego najnowsza ładowarka kołowa marki Case, która powstała w ramach projektu Tetra, bez problemu spełnia rygorystyczne normy emisji spalin.

r e k l a m a

W projekcie Tetra skorzystano z istniejącej technologii metanowego układu napędowego, powstałej w ramach programu badawczo-rozwojowego siostrzanej marki New Holland, która od 2013 roku testuje takie paliwo w traktorach. Z uwagi na to, że ładowarka spala go o wiele mniej, to jego zapas zgromadzony w zbiornikach po bokach i w tylnej części maszyny wystarcza na cały dzień pracy. Tankowanie jest identyczne jak w przypadku oleju napędowego i zajmuje mniej więcej tyle samo czasu.  

Gospodarstwo niezależne paliwowo?

Firma Case będzie starała się przetestować ładowarkę m.in. w gospodarstwach rolnych, gdzie będzie służyła do przeładunku surowców w biogazowniach, bo taka instalacja da możliwość tankowania maszyny „na miejscu” wyprodukowanym biogazem. Tym samym sprzęt wpisze się w koncepcję niezależnego paliwowo gospodarstwa rolnego.

Rolnicy, którzy nie mają możliwości produkcji własnego biometanu, będą mogli tankować do ładowarki gaz ziemny – podaje firma Case.

Producent prezentując ładowarkę, zwraca uwagę na zalety nowej maszyny. To oszczędności w zużycia paliwa w zakresie 10–30 procent oraz spore, bo 50-procentowe obniżenie hałasu. Kluczowe – zdaniem producenta – jest jednak to, że maszyna emituje o 95 proc. mniej CO2 podczas jazdy na biometanie, 90 proc. mniej dwutlenku azotu i 99 proc. mniej cząstek stałych w porównaniu z jej spalinowym odpowiednikiem, co w sumie daje 80-procentową całkowitą redukcję emisji spalin. 

W ładowarce wygodniej jak w domu

r e k l a m a

Ma supernowoczesną stylistykę i oferuje zaawansowane miejsce pracy operatora. Siedzenie automatycznie wysuwa się i obraca, aby ułatwić wejście po otwarciu drzwi, które w tym przypadku są przesuwne i powraca do pozycji roboczej natychmiast, gdy operator zasiądzie za sterami. W razie potrzeby operator może obejść tę funkcję manualnie. Fotel ma zintegrowane ogrzewanie, chłodzenie i aktywne zawieszenie z funkcją wykrywania wagi, a także regulowane podparcie lędźwiowe. Kabina jest w 360 stopniach przeszklona, a powierzchnia szyb jest o 16 procent większa od porównywalnej ładowarki kołowej.



Operator ma do dyspozycji monitory dotykowe, w tym jeden wmontowany w podłokietnik, który jest centralnym miejscem sterowania, a za jego pośrednictwem można np. wyświetlać dane dotyczące docelowego, bieżącego lub pozostałego na łyżce ładunku (te dane są pobierane za pośrednictwem czujników zamontowanych na ramieniu), zobaczyć mapę miejsca pracy, śledząc jednocześnie np. przyjeżdżające zestawy z przyczepami i wskazując najszybszą trasę do wybranego obszaru roboczego, sprawdzić pogodę wraz z raportami generowanymi w czasie rzeczywistym, modyfikować oświetlenie maszyny, włączyć ogrzewanie, wentylację, muzykę, obsługiwać telefon. Wyświetlane dane można też przenieść z monitora podłokietnika na ekran znajdujący się na prawym słupku, który ma wyprofilowany kształt.

Kamery zamiast lusterek

Na górnym ekranie tego monitora wyświetlany jest obraz z przedniej i tylnej kamery. Kamery zastąpiły tradycyjne lusterka boczne, a wyświetlacz zmienia się synchronicznie wraz ze zmianą kierunku prac  maszyny – opisuje rozwiązanie firma Case. – Na centralnym ekranie wyświetlane są wszystkie najważniejsze parametry robocze maszyny, w tym prędkość jazdy, obroty silnika, poziom paliwa, temperatura cieczy chłodzącej i oleju, wybrany bieg, czas pracy silnika i godzina. Z kolei dolny ekran ma możliwość dostosowania, a operator może za pośrednictwem ekranu dotykowego na podłokietniku wybrać na nim dowolny widok. 

Ładowareczko, powiedz przecie…

Ten produkt może Ciebie zainteresować

Profi – aktualny egzemplarz

Profi – aktualny egzemplarz

Płacisz tylko

21,00 zł SPRAWDŹ




Wejście do kabiny ładowarki jest poprzedzone skanowaniem twarzy zamontowanym na drzwiach czujnikiem. Gdy operator znajduje się już w kabinie, drugi skaner na monitorze podłokietnika dokonuje ponownego skanowania w celu ostatecznego potwierdzenia i zainicjowania sekwencji uruchamiania maszyny. Po przejściu tego etapu, operator może już korzystać z funkcji sterowania głosem, opartej na technologii Home Hub, która wykorzystuje urządzenie wbudowane w dach kabiny, które za pośrednictwem technologii „Internet Rzeczy” zamienia werbalne komendy na działania.

Za pomocą tego systemu operator może sterować temperaturą w kabinie (rozpocząć ogrzewanie lub chłodzenie kabiny lub uruchomić funkcję odszraniania), wyborem muzyki, wykonywać i odbierać połączenia telefoniczne i dyktować wiadomości. W ładowarce wbudowano też pełną gamę telematycznych rozwiązań, dzięki którym operatorzy floty takich maszyn mogą porozumiewać się za pośrednictwem urządzeń audio i wiadomości tekstowych, przekazując między sobą wskazówki dotyczące tego, jak można zoptymalizować parametry maszyny, aby podnieść wydajność i efektywność.

W koncepcyjnej ładowarce można będzie zastosować pełną gamę opon. Supernowością będą opony bezpowietrzne opracowane przy współpracy z firmą Michelin. Stanowią one połączenie opony z kołem w kombinacji z wbudowanym systemem amortyzacji. Konstrukcja wykonana została z gumy oraz opatentowanego materiału kompozytowego, co sprawia, że opona jest odporna na ekstremalne warunki. Ma unikalną teksturę plastra miodu, jest lekka i zarazem wytrzymała, a jej asymetryczny bieżnik trakcyjny wpływa na podniesienie przyczepności i motoryki. Trójnożne bloki w części wewnętrznej bieżnika zwiększają ogólną stabilność roboczą i wspomagają skręcanie. Duży ślad sprawia, że na podłoże wywierany jest mniejszy nacisk. Opona posiada zintegrowane czujniki, które dostarczają w czasie rzeczywistym informacji o ich zużyciu. Gdy opony są w ruchu, na ich ścianie bocznej świeci się zintegrowany z oponą pasek, co stanowi kolejną cechę zwiększającą bezpieczeństwo.


 

Przemysław Staniszewski

Widziałeś już nasze video "Zakręcone Żniwa - Konkurs filmowy TPW"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody