r e k l a m a

Partner serwisu

Czy auta dostawacze z napędem elektryczym i wodorowym uratują Ursusa?

Maszyny Rolnicze Ursus
Data publikacji 24.02.2021r.

Znana, polska marka Ursus od lat przeżywa swoje wzloty i upadki. Kiedyś był to krajowy gigant w produkcji ciągników rolniczych, w ostatnich latach spółka w ramach dywersyfikacji działalności postawiła także na produkcję autobusów oraz kosiarek ogrodowych, pilarek spalinowych czy glebogryzarek. Teraz Ursus rozpoczyna kolejny projekt - zajmie się produkcją przyjaznych środowisku samochodów dostawczych.

Zarejestruj się, i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Zarejestruj się lub Zaloguj się

Czytaj bez ograniczeń

Kup dostęp

r e k l a m a

Jak informuje portal businessinsider.com.pl, w stworzeniu tego nowego produktu spółce ma pomóc firma BLF Corporation z Korei, z którą Ursus podpisał memorandum of understanding (MoU), które dotyczy współpracy w zakresie projektów motoryzacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem prac nad elektrycznym pojazdem użytkowym o masie całkowitej do 3,5 tony. Po podpisaniu tego dokumentu i podaniu informacji do wiadomości publicznej, kurs giełdowy Ursusa wzrósł o ponad 31%!

Współpraca polsko-koreańska ma doprowadzić do produkowania w zakładach Ursusa co najmniej dwóch wersji pojazdów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 t. Jedną z nich ma być auto napędzane elektrycznie z akumulatora, drugi typ samochodu ma mieć napęd wodorowy. Po stronie firmy BLF Corporation mają być dostawy podstawowych komponentów i wsparcie inżynierskie procesów produkcji, a po stronie Ursusa jest budowa pojazdów na bazie dostarczonych komponentów i homologacja samochodów dostawczych na rynek europejski. Pierwsze modele tych pojazdów mają być dostępne pod koniec 2021 roku.

Dla spółki Ursus, która na Giełdzie Papierów Wartościowych jest od 2008 roku, umowa z BLF Corporation może być szansą na nowy impuls biznesowy. Od kilku lat firma przechodzi restrukturyzację, często zmienia zarząd i zmaga się z kłopotami finansowymi. Mimo to wprowadza do oferty także nowe modele ciągników z silnikami Deutz i zupełnie inną od dotychczas prezentowanej stylistyką nadwozia, wzorowaną na zachodnich producentach.

bcz

Źródło: businessinsider.com.pl

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody