StoryEditorWiadomości z branży

Kuhn na Polskim rynku od 20 lat

06.09.2018., 16:09h
Kuhn Maszyny Rolnicze działa w Polsce od 20 lat. W tym czasie nasz kraj stał się trzecim najważniejszym rynkiem zbytu w Europie dla koncernu Kuhn, który siedzibę ma we francuskiej Alzacji. Polska spółka Kuhna w środę 22 sierpnia świętowała swoje 20-lecie. W tym roku przypada także 190-lecie utworzenia firmy Kuhn.

Polska trzecim rynkiem zbytu dla Kuhn

Obecnie Kuhn to przedsiębiorstwo zatrudniające ponad 5000 pracowników i posiadające 12 zakładów produkcyjnych w Europie oraz Ameryce Północnej i Południowej, a także 11 zajmujących się marketingiem i sprzedażą spółek działających na pięciu kontynentach. W 2018 r. roku Grupa Kuhn spodziewa się, że jej sprzedaż przekroczy 1 mld euro.

Rolf Schneider, wiceprezes Grupy Kuhn, zabierając głos podczas jubileuszowej uroczystości wskazał, jak bardzo zmienny i podatny na wahania jest rynek maszyn rolniczych.

W 2005 r. światowy rynek maszyn rolniczych wart był 45 mld euro. Z tego na Europę i Stany Zjednoczone przypadało 60%. Zgodnie z prognozami na 2015 r., rynek ten miał być wart 45 mld euro, a udział Europy i USA miał spaść o 10%. Okazało się jednak, że w 2015 r. wartość rynku maszyn rolniczych wzrosła do 100 mld euro, udział Europy i USA nie zmniejszył się. Znacznie wzrósł za to udział Chin, do 19%, w tym rynku – wyjaśniał Schneider. – Wbrew wszelkim przewidywaniom, wszystkie rynki zbytu rozwinęły się, a rynek europejski podwoił swoją wartość. Obecnie Polska jest po Francji i Niemczech trzecim rynkiem zbytu dla Grupy Kuhn, przypada na nią 4% sprzedaży.

Artur Szymczak, dyrektor Kuhn Maszyny Rolnicze, mówił o tendencjach na świecie, które będą wpływać na sytuację rolniczej branży. – W 2050 r. na świecie będzie 9,5 mld ludzi. Konieczny jest więc nieustanny wzrost wydajności rolnictwa, które musi podwoić swoją produkcję – mówił Szymczak.



  • Na zdjęciu od lewej: Artur Szymczak, dyrektor Kuhn Maszyny Rolnicze i Thierry Krier, prezes Grupy Kuhn


Rolnictwo na świcie znacznie się zmieni, a wraz z nim oczekiwania klientów


Z kolei Thierry Krier, prezes Grupy Kuhn, zwrócił uwagę na to, jak zmieniać będzie się rolnictwo w Europie i na świecie.

Rosnący popyt na produkty rolne gwarantuje obiecujący rynek na przyszłość. Jednak globalizacja sprawi, że rolnictwo będzie podlegać cyklom koniunkturalnym i wahaniom cen – mówił Krier. – Wszyscy będziemy mieć w przyszłości mniej klientów, którzy będą zarządzać coraz większymi gospodarstwami. Wymagania tych gospodarstw będą rosły, a wraz z nimi konkurencja. W przyszłości wpłynie to także na liczbę sprzedawanych maszyn, sposób ich zakupu i finansowania, serwisowania i wartość przy odsprzedaży. Będziemy współpracować z bardziej świadomymi i wymagającymi klientami, którzy jednak będą mniej lojalni. Coraz ważniejsze będzie precyzyjne rolnictwo, elektronika, a także zarządzanie danymi. Gospodarstwa rolne będą miały większą siłę nabywczą.

W związku z tym, strategia Grupy Kuhn w ciągu najbliższych 10 lat opierać się będzie na: wprowadzaniu nowych produktów i zupełnie nowych rodzin produktów, zdobywaniu nowych rynków, koncentracji na sprzedaży i marketingu, inwestowaniu w badania i rozwój oraz rozwoju pracowników.

Paweł Kuroczycki
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
20. kwiecień 2024 01:50