r e k l a m a

Partner serwisu

Rolnictwo z perspektywy dużych miast

Uprawa wiadomości z branży
Data publikacji 22.02.2020r.

Nastawienie mieszkańców sześciu największych miast Polski (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań i Gdańsk) wobec polskich rolników, rolnictwa i żywności sprawdziła firma KANTAR Polska S.A. Badanie przeprowadzono na zlecenie firmy Bayer w ramach akcji społecznej „Jest Rolnik, Jest Żywność”.

Zarejestruj się, i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Zarejestruj się lub Zaloguj się

Czytaj bez ograniczeń

Kup dostęp

r e k l a m a

Jak informował Adam Kopyść, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju biznesu na Europę Środkową na styczniowej konferencji prasowej firmy Bayer – blisko połowa ankietowanych (49%) deklaruje, że zna termin „rolnictwo zrównoważone”. Najczęściej było ono opisywane jako: rolnictwo dbające o środowisko naturalne w perspektywie długoterminowej, bez jego degradacji i eksploatacji, jednocześnie dające optymalne, jakościowe plony, z humanitarną hodowlą zwierząt.

Jak mieszkańcy miast postrzegają rolników?

W dużej mierze przyszłość rolnictwa zależy od lepszego zrozumienia się rolników i nie rolników, potrzeb i obaw dwóch stron. Z tego powodu w styczniu 2019 r. zainicjowaliśmy w Polsce akcję społeczną „Jest Rolnik, Jest Żywność”. Wyniki badania KANTAR pokazują, że mieszkańcy polskich miast chcą przede wszystkim dowiedzieć się więcej na temat tego, jak rolnicy dbają o środowisko, dobrostan zwierząt i bezpieczeństwo żywności. To ważny sygnał dla całej społeczności rolniczej, w tym dla nas, aby na tę potrzebę informacyjną odpowiedzieć, szczególnie poprzez rozwój rolnictwa zrównoważonego w Polsce – skomentował Joerg Rehbein, prezes Działu Crop Science na Europę Środkową, Bayer.

Joerg Rehbein, prezes Działu Crop Science na Europę Środkową, Bayer
  • Joerg Rehbein, prezes Działu Crop Science na Europę Środkową, Bayer
Badania pokazują, że wizerunek rolnika w ogólnej świadomości mieszkańców miast jest w miarę pozytywny. Trzy najczęściej wymieniane cechy, którymi ankietowani opisywali rolników, to kolejno: pracowici (58%), rodzinni (35%) oraz zaradni (32%). W pierwszej piątce znalazło się stwierdzenie, że rolnicy są roszczeniowi (22%) oraz rozwijający się (22%). Co ciekawe, osoby, które miały jakąkolwiek styczność z rolnictwem częściej wskazywały pozytywne cechy rolników i rzadziej te negatywne. A zatem, postrzeganie tej grupy zawodowej zmienia się na lepsze, kiedy mamy okazję przyjrzeć się pracy na wsi z bliska lub bezpośrednio w niej uczestniczyć.

Konsumenci cenią świeżość, jakość i cenę

r e k l a m a

Najważniejsza dla konsumentów przy zakupie żywności jest świeżość (tę cechę wskazało 59% osób). 51% pytanych wskazało jakość, zaś dla 39% konsumentów liczy się także cena. Dobrym sygnałem jest to, że co trzeci badany (34%) za istotne uznaje to, czy żywność została wyprodukowana w Polsce. W dalszej kolejności znajduje się smak (29%), niemal na równi ze składem (28%). 13% mieszkańców miast zwraca uwagę na to czy żywność jest eko/bio. Dodatkowe pytanie na temat skojarzeń dotyczących polskiej żywności potwierdziło, że mieszkańcy miast cenią ją za jej świeżość (36%) i jakość (30%) oraz uważają ją za tradycyjną i regionalną (45%).
Na pytanie: „O jakiego rodzaju kwestiach dotyczących pracy i życia polskiego rolnika chcielibyście się dowiedzieć więcej?”, najczęściej padała odpowiedź: czy rolnik dba o zwierzęta. Wskazało ją aż 77% ankietowanych. Równie ważne pozostaje to, czy rolnik dba o środowisko, co chciałoby zrozumieć 71% badanych. Tuż za nim pojawia się kwestia tego „czy rolnik pamięta o zdrowiu konsumentów”, istotne dla 71% osób. To pokazuje, że dobrostan zwierząt, środowisko i bezpieczeństwo żywności stanowią zdecydowany priorytet dla mieszkańców miast.

Adam Kopyść, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju biznesu na Europę Środkową, Bayer
  • Adam Kopyść, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju biznesu na Europę Środkową, Bayer
Marek Kalinowski
Zdjęcia: Marek Kalinowski

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody