Dzwonek Letnia promocja - Czytaj za 1 zł Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Rolnictwo zrównoważone to wyższa produktywność i konkurencyjność

Rolnictwo zrównoważone to wyższa produktywność i konkurencyjność
Uprawa Agrotechnika
Data publikacji 10.11.2017r.

Rolnictwo współtworzy globalny ekosystem i czerpie z jego zasobów, dlatego ponosi szczególną odpowiedzialność wobec praw natury. To biznes, który ma służyć innym ludziom i być dla nich przyjaznym. Ale to też działalność gospodarcza, która przede wszystkim musi się opłacać.

r e k l a m a

I na tym właśnie opiera się idea rolnictwa zrównoważonego. Rolnictwo zrównoważone stawia na praktyki, które zwiększają produktywność zasobów gospodarstwa. Co to oznacza?

Wyższa produktywność

Efekt w postaci dobrych plonów można osiągnąć przy niższych nakładach produkcyjnych, np. dzięki badaniu gleby i unikaniu nadmiernej podaży nawozów. W oparciu o wiedzę i doświadczenie, możemy bardziej efektywnie stosować zabiegi ochrony roślin. Oszczędności (mniejsze zużycie paliwa) i wyższą produktywność da ograniczenie przejazdów ciężkich maszyn. To przykładowe i ważne działania pozwalające na większą precyzję wykonywanych zabiegów agrotechnicznych. To wszystko prowadzi do oszczędności nakładów produkcji, a tym samym, do większej produktywności zasobów gospodarstwa.

Większa rentowność

r e k l a m a

Opłacalna produkcja to oczywiście produkcja generująca zysk. Żeby jednak generować zysk, potrzebny jest skuteczny plan finansowy. W zrównoważonym gospodarstwie rolnym taki plan jest podstawą wszelkich podejmowanych decyzji. Dzięki niemu rolnik kontroluje przepływ finansów i zabezpiecza się przed ryzykiem utraty przychodu. Plan ten powinien być elastyczny wobec wahań koniunktury i uwzględniać analizę rynków zbytu, konkurencji, szans i zagrożeń dla gospodarstwa oraz jego słabych i mocnych stron. Konstruowanie założeń planu finansowego nie jest łatwym zadaniem, dlatego wymaga nieustannej pracy rolnika w kierunku ulepszenia swoich kompetencji menedżerskich.

Lepszy wizerunek

Jeszcze kilka lat temu słowo marketing nie funkcjonowało w przestrzeni działalności rolniczej. Dzisiaj nadal dość często budzi negatywne skojarzenia u rolników, jednak część z nich w działaniach marketingowych zaczyna dostrzegać pewną szansę. Idea rolnictwa zrównoważonego wskazuje na konieczność budowania dobrego wizerunku gospodarstwa rolnego, ponieważ jest on ważnym elementem przewagi konkurencyjnej. Przewaga ta natomiast przekłada się na zysk. Jak stać się konkurencyjnym? Stawiając na bezpieczeństwo i jakość swojej produkcji oraz budując dobre relacje z otoczeniem, a więc ze społecznością lokalną, partnerami biznesowymi i pracownikami. To, jak jesteśmy postrzegani, w dużej mierze decyduje o powodzeniu naszej działalności. W warunkach gospodarki rynkowej brak wizerunku, który mógłby wyróżnić gospodarstwo spośród całej rzeszy producentów żywności, to droga w konkurencyjny niebyt.

Opracowanie: PSRZ ASAP

Widziałeś już nasze video "Jak obniżyć koszty nawożenie azotem – porady ekspertów"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody