r e k l a m a

Partner serwisu

Partner

Jak KGW mogą promować siebie i swoje produkty?

Wieś i Rodzina KGW
Data publikacji 25.08.2019r.

Szesnaście kół albo ponad sześćdziesiąt żądnych wiedzy kobiet. Świadomych tego, że państwowa dotacja to nie wszystko. Że trzeba się jeszcze czegoś nauczyć, żeby każda dostana złotówka rodziła nową złotówkę. To przepis na udaną konferencję. Taka odbyła się w drugim tygodniu sierpnia w wielkopolskim Marszewie.

r e k l a m a

Zaczęłyśmy od aktywności wokół roślin. Zakładałyśmy ozdobne skrzynki z wierzby. Chcemy zacząć jakąś działalność gospodarczą, dlatego przyjechałyśmy dziś po wskazówki dotyczące możliwości pozyskiwania środków – powiedziała przewodnicząca koła z Sulęcinka pod Środą Wielkopolską.

Panie z Antonina w gminie Żerków przedstawiły się jako specjalistki od pieczenia i amatorki historii. Ostatnio zwiedzały osadę w Biskupinie. Koło z Kociny współpracuje z lokalną kapelą przy projekcie „Tańce blisko ziemi”, organizuje dzieciom edukacyjne wakacje i zdążyło już być na targach w Berlinie. Ma też kierownika zespołu, który nauczył je odróżniać fikcyjne tradycje od tych prawdziwych. Podobno czasem się z nim nie zgadzają.

Panie z koła w Dębnie Polskim regularnie biorą w ręce włóczkę i robią czapeczki dla dzieci z Afganistanu. Koło „Osada” z Chociczy Małej szczyci się tym, że należą do niego 42 osoby, w tym aż połowa to mężczyźni!

Ja tak się z tego cieszę. Bo każdy ma dwie ręce, prawda? Więc ten mężczyzna musi być w tym kole, to jest takie zdrowe! – mówiła przewodnicząca. A koło z Mórki cieszy się, że starsze pokolenie uczy młodych, ale chciałoby też od młodych pobierać nauki.

Produkt z legendą

r e k l a m a

Znakomita większość kół to formacje zalegalizowane raptem pół roku temu w ramach ustawy o kołach gospodyń. Ale wiele z nich działało wcześniej jako grupy nieformalne. Do Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Marszewie przyjechały, żeby podczas warsztatów „Lokalne, regionalne i tradycyjne – szansą dla kół gospodyń wiejskich”  dowiedzieć się, jak efektywnie prowadzić swoją działalność. Szkolenie realizowane jest przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Polską Izbą Produktu Regionalnego i Lokalnego.

I właśnie o takim produkcie traktowała otwierająca konferencję prelekcja wygłoszona przez Izabellę Byszewską, prezes Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego.


Uczestniczki i uczestnicy marszewskiej konferencji. Teraz wiedzą już, jaką wartością jest posiadanie produktu lokalnego i co z nim robić, by promował koło czy stowarzyszenie
  • Uczestniczki i uczestnicy marszewskiej konferencji. Teraz wiedzą już, jaką wartością jest posiadanie produktu lokalnego i co z nim robić, by promował koło czy stowarzyszenie
Prelegentka przekonywała gospodynie do odnajdywania w lokalnej tradycji kulinarnej produktów czy potraw, które stanowią o wyjątkowości terenu, wioski czy miasteczka.

Regionalne specjały mają swoje legendy. I te legendy warto wykorzystać w promocji produktu lokalnego. Takie choćby piwo kozicowe, które kojarzone jest dziś z tzw. wyrzeczyskiem, czyli uroczystym zaniechaniem spożywania wódki. Moglibyście o swoich produktach i potrawach opowiedzieć równie ciekawe historie, by zaprezentować produkt jak najlepiej (...) Kiedy jeździmy na różne imprezy, widzimy jak panie z kół gospodyń prezentują swoje stoły. I na tych stołach znajduje się niemal wszystko – od zakąsek po desery. Chodzi o to, żeby ten stół był wyjątkowy, tylko wasz, żebyście sięgały do własnej tradycji. Do tego, czego nikt nie robi tak, jak wy – przekonywała Izabella Byszewska.

Przywoływała przykłady lokalności i tradycyjności na przykładzie wielkopolskiego gzika czy opiewanych przez Marcela Prousta w jednej z powieści ciasteczek-magdalenek. Bo to, co jest tajemnicą siły takich produktów, to pamięć smaku, która jest wspólnym doświadczeniem wszystkich ludzi. Do niej właśnie można się odwoływać, promując produkty lokalne i regionalne.


Koło Gospodyń Wiejskich „Osada” z Chociczy Małej ma po konferencji poczucie, że wie już co zrobić, by każda złotówka z dotacji otrzymanej dla kół gospodyń rodziła kolejną
  • Koło Gospodyń Wiejskich „Osada” z Chociczy Małej ma po konferencji poczucie, że wie już co zrobić, by każda złotówka z dotacji otrzymanej dla kół gospodyń rodziła kolejną
Chcemy właśnie wpisać nasze ciasteczka, z którymi tu przyjechałyśmy, na listę produktów tradycyjnych – wtrąciły panie z koła w Mórce, których puszysto-kruchymi cudami zajadała się cała sala.

Wystarczy wejść na stronę ministerstwa rolnictwa i kliknąć na zakładkę „jakość żywności”. Wtedy pojawi się kolejna zakładka – „lista produktów tradycyjnych”. Warto tam sprawdzić, co już zostało zarejestrowane – wyjaśniała Izabella Byszewska.


Justyna Klepacz dzieliła się sposobami na skuteczną promocję, zachęcając przede wszystkim do kontaktów z prasą
  • Justyna Klepacz dzieliła się sposobami na skuteczną promocję, zachęcając przede wszystkim do kontaktów z prasą

Artykuł podzielony na strony, czytasz 1 z 2 stron.

Widziałeś już nasze video "KORYTARZ RATUNKOWY to dziecinnie proste!"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody