StoryEditorWiadomości rolnicze
Czegoś takiego jeszcze nie było! Pierwszy paszowóz z wirnikiem łopatkowym
Gamę nowych maszyn zapowiada wóz Triotrac M 1-1400. Jest zbudowany tak, że z tyłu ma zamocowany silnik. To czterocylindrowy motor marki JCB o mocy 175 KM. Takie położenie ogranicza hałas przedostający się do kabiny oraz zapewnia łatwy dostęp do silnika, co z kolei ułatwia wykonywanie przeglądów serwisowych. Motor napędza pompy układu hydraulicznego. Jedna z nich zasila hydrostatyczny układ jezdny. Na biegu roboczym maszyna będzie mogła poruszać się z prędkością do 20 km/h. W trybie transportowym prędkość będzie dwukrotnie wyższa. Pod motorem zamocowana jest oś jezdna z dużymi kołami o rozmiarze 315/80R22,5 cala. Koła tylnej osi są skrętne, a to gwarantuje łatwość manewrowania w obrębie gospodarstwa. Paszowóz będzie dostępny również z przednią osią skrętną. W takiej wersji maszyna będzie w stanie zawrócić na okręgu o średnicy do 10,5 m. Na zwrotność maszyny wpływ ma również ograniczona do ok. 7,3 metra długość paszowozu. Dotyczy to jednak maszyny, w której wyładunek paszy odbywa się przez boczne drzwi dozujące z hydrauliczną zasuwą. W wersji z przenośnikiem taśmowym paszowóz jest dłuższy o 75 cm.