StoryEditorRynki

Status "wolny od Covid" nową przepustką dla polskich produktów na rynek chiński?

26.01.2021., 14:01h
Na początku stycznia producentów mleka zaskoczyła wiadomość dotycząca nowych wymagań, jakie służby celne postawiły eksporterom produktów mleczarskich: opakowanie produktu powinno być wolne od koronawirusa. Wydaje się już pewne, że uzyskanie statusu „wolny od COVID” stanie się przepustką na ten największy rynek świata.

Polska wykorzystała swoją szansę i zwiększyła eksport do Chin

Przez cały miniony 2020 rok aktywność polskich mleczarni na rynku Chińskiej Republiki Ludowej znacząco wzrastała. Według danych za jedenaście miesięcy 2020 roku, eksport w tym kierunku wzrósł o 52,6% w porównaniu do roku 2019. W tym samym czasie największymi eksporterami produktów mleczarskich do Państwa Środka stały się państwa członkowskie Unii Europejskiej. Wyeksportowały one łącznie 1 283 tysiące ton produktów mleczarskich, co stanowiło o 14,8% procenta więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Liderem wśród nich były zdecydowanie Niemcy (418 tys. ton). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Holandia, Francja, Polska i Irlandia. Na tle pozostałych to właśnie nasz kraj zdecydowanie najlepiej wykorzystał swoją szansę – wszystkie miesiące z wyjątkiem stycznia, charakteryzowały się dwucyfrową dynamiką przyrostu sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Unia Europejska przegoni Nową Zelandię?

Wygląda na to, że tym razem kraje Unii Europejskiej przegonią Nową Zelandię, która od lat była liderem na rynku chińskim. Było to w jej przypadku dużo łatwiejsze – c...
Pozostało 84% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
26. kwiecień 2024 12:56