Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu. Więcej informacji o plikach cookies.

Zgadzam się

r e k l a m a

Partner serwisu

Mlekpol docenia rynek chiński

Polskie mleko Wiadomości z branży
Data publikacji 21.05.2019r.

Chiny to ważny dla Polski rynek wymiany handlowej, którego wartość szacuje się w miliardach euro. Oceną współpracy i perspektywami relacji Polsko-Chińskich podczas Kongresu w Katowicach zajęli się zaproszeni eksperci i ekonomiści. O swoich doświadczeniach w budowaniu relacji i współpracy handlowej z chińskimi partnerami opowiadała Małgorzata Cebelińska dyrektor handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.

Mlekpol liderem eksportu polskiego mleka  do Chin

r e k l a m a

To już 9. edycja forum współpracy gospodarczej Polska-Chiny w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Wśród zaproszonych gości-ekspertów pojawili się między innymi: wybitny ekonomista profesor Grzegorz Kołodko, przedstawiciel Banku Światowego Marcin Piątkowski, profesor Kong Tianping  z Uniwersytetu w Pekinie. Sektor polskiej żywności reprezentowała Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu Mlekpolu.

Żywność, to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów wymiany handlowej pomiędzy Polską a Państwem Środka. Zaś Mlekpol jest liderem eksportu polskiego mleka  do Chin. W ubiegłym roku spółdzielnia wyeksportowała ponad 25 tysięcy ton swoich produktów na rynek chiński, głównie pod własną marką Łaciate. Głównymi produktami ekspertowymi są mleko UHT oraz proszki mleczne. Istotnym faktem jest to, że  rosnącym zainteresowaniem importerów z Chin cieszą się masło oraz sery.

Brak polskiej strategii gospodarczej wobec Chin

Potrzebujemy spójnej, wypracowanej z przedsiębiorcami, konsekwentnie wdrażanej strategii gospodarczej państwa polskiego wobec Chin. Wstrzymywanie się z decyzjami na linii UE–USA–Chiny i zbyt rzadkie i nieregularne spotkania na wysokim szczeblu władz nie sprzyjają zmniejszaniu się deficytu w wymianie handlowej z Chinami. Polscy przedsiębiorcy i ich chińscy partnerzy potrzebują wsparcia i zaangażowania na poziomie rządu i nie mogą dalej rozwijać biznesu „w pojedynkę” – powiedziała Małgorzata Cebelińska podczas panelu. Z tym wnioskiem przedstawicielki Mlekpolu zgodził się profesor Grzegorz Kołodko.

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a