Malezja i Filipiny stają się lukratywnymi rynkami dla irlandzkich produktów mlecznych, przy utrzymujących się i solidnych wynikach eksportu kluczowych kategorii produktów, takich jak masło, sery i proszki.
StoryEditorAnalizy rynkowe

Eksport produktów mlecznych: jedni liczą na Azję, inni na Kubę

25.11.2023., 14:15h
Podczas ostatniego mleczarskiego wydarzenia handlowego, które odbyło się we wtorek 7 listopada, indeks cen Global Dairy Trade (GDT) spadł nieznacznie, bo o 0,7%. To pierwsze tego typu zjawisko od 15 sierpnia br., po serii czterech ruchów w górę indeksu cen GDT.

Na rynku europejskim widać coraz większe zainteresowanie eksportem poza kraje Wspólnoty Europejskiej

We wtorek, 7 listopada, Bord Bia, czyli Irlandzka Rada Żywnościowa, zainicjowała kampanię, której celem jest zwiększenie eksportu produktów mlecznych o 15 milionów euro w Malezji i na Filipinach. European Dairy – Irlandia za cel strategiczny obrała sobie promocję irlandzkich produktów mlecznych na rynku Azji Południowo-Wschodniej. Jednym z celów kampanii, która jest obecnie prowadzona, jest dotarcie do 10 tys. potencjalnych nabywców z regionu azjatyckiego w Malezji i na Filipinach. Program ma na celu ułatwienie wizyt nabywców z Azji z Japonii, Malezji, Wietnamu, Tajlandii i Filipin w irlandzkich gospodarstwach mlecznych i przetwórniach.

W ramach obecnej misji handlowej Bord Bia zorganizuje dwa seminaria dotyczące handlu produktami mleczarskimi w Malezji i na Filipinach. Ma to wszystko związek z szerszą kampanią promocyjną, która rozpoczęła się już w 2022 roku na terenie Japonii i Wietnamu.

W 2022 roku wartość irlandzkiego eksportu do Azji wyniosła ponad 1,4 mld euro

Warto zauważyć, że sektor mleczarski znacząco przyczynił się do tej kwoty, ...

Pozostało 76% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
23. luty 2024 01:09