r e k l a m a

Partner serwisu

Partner

Biedronce i Lidlowi łatwo robić promocję na masło. Jej koszty pośrednio poniosą mleczarnie i rolnicy

Wiadomości Komentarz naczelnych
Data publikacji 30.12.2019r.

W ostatnim roku znacznie spadły ceny zbytu masła. Sieci handlowe, w tym Biedronka i Lidl, oferują promocję na tani towar kusząc klientów, którzy jeszcze przed rokiem płacili nawet 10 złotych za kostkę masła. Ale koszty owych promocji pośrednio ponoszą mleczarnie i rolnicy – uważają Paweł Kuroczycki i Krzysztof Wróblewski, redaktorzy naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego.

r e k l a m a

Jakie będą ceny zbytu masła w 2020 roku?

W branży mleczarskiej systematycznie spadają ceny zbytu masła. Masło formowane, czyli w kostkach kosztuje już poniżej 15 zł za kilogram. Są uzasadnione obawy, że tuż po Nowym Roku cena zbytu jednego kilograma masła w blokach będzie kształtowała się na poziomie 13 złotych, a nawet niższym.
Taniejący tłuszcz mleczny oznacza, że również spadną ceny serów twardych. 

Eksperci z międzynarodowej grupy zajmującej się badaniem rynku przeanalizowali liczbę promocji w sieciach handlowych. Okazało się, że w 2019 roku od stycznia do października drastycznie (o 40%) wzrosła liczba promocji masła. Z tego co widać kulminacja owych promocji nastąpiła jednak pod koniec listopada i w grudniu. 

 

Żabka, Biedronka i Lidl oferują promocje na tanie masło – jej koszty poniesie rolnik 

Tanie masełko ma przyciągać klientów do Żabek (w tego typu sklepach masło promowano niemal dwa razy częściej), Biedronek i Lidlów. A przecież jeszcze rok wcześniej klienci przecierali oczy ze zdumienia widząc na półkach kostkę masła po 8–10 złotych. 

Łatwo robić promocje na tanim towarze, kupując go jeszcze taniej. Bowiem koszty owych promocji pośrednio ponoszą zakłady przetwórcze oraz producenci mleka.

 

Paweł Kuroczycki, 
Krzysztof Wróblewski
Redaktorzy naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego

Fot. Pixabay (zdjęcie poglądowe)

Widziałeś już nasze video "Izydory 2020: zagłosuj na firmę przyjazną rolnikowi"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody