Dzwonek Letnia promocja - Czytaj za 1 zł Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Po interwencji TPR sprzedawca zwrócił rolnikowi pieniądze za wadliwą maszynę rolniczą

Po interwencji TPR sprzedawca zwrócił rolnikowi pieniądze za wadliwą maszynę rolniczą
Wiadomości Interwencja
Data publikacji 14.06.2020r.

Jak opisywaliśmy przypadek naszego Czytelnika, który w lipcu ubiegłego roku kupił nowy agregat: maszyna uległa awarii. Producent miał ją naprawić. W październiku maszyna została zabrana z gospodarstwa. Do dziś jednak Czytelnik nie otrzymał jej naprawionej. Po naszej publikacji sprawa została rozwiązana.

r e k l a m a

Firmy i instytucje publicznie nie pomogły. Rolnikowi pomógł Tygodnik Poradnik Rolniczy

Informowałem o moim problemie różne państwowe instytucje oraz służby. Były bezsilne, nie potrafiły mi pomóc. Po publikacji w TPR pieniądze, które zapłaciłem za agregat, zostały mi zwrócone – informuje Marek Marciniak, bohater naszego artykułu.

Finał sprawy jest zaskakujący

Zwłaszcza że jego autor nie miał nic wspólnego z awarią maszyny. Jak się okazuje, kupiony agregat miał wadę fabryczną, za którą odpowiedzialność w pełni ponosi producent. W naszym artykule informowaliśmy, że agregat marki Uni-Tech został dostarczony przez firmę WB-Rol Wojciech Szarek Tęgobórz w gminie Szczekociny. Wobec niej nie padł żaden zarzut, że z jej winy maszyna uległa awarii i nie została naprawiona oraz zwrócona rolnikowi. Zastrzeżenia budził tylko fakt, że w momencie dostarczenia jej do gospodarstwa wspomniana firma była wykreślona z rejestru.

Sprzedawca WB-Rol był wykreślony z rejestru działalności gospodarczej

– To był nasz błąd. Faktycznie WB-Rol był wykreślony z rejestru działalności gospodarczej. Sprzedaży dokonała inna firma zarejestrowana na mojego brata. Nasz klient nalegał, aby zostały odpowiednio podbite dokumenty informujące o gwarancji i homologacji maszyny. Kiedy ją dostarczaliśmy do gospodarstwa, nie mieliśmy właściwych pieczątek. W samochodzie były tylko te starej firmy i dlatego skorzystaliśmy z nich – poinformował nas Wojciech Szarek.

Czytaj także: Jak firma widmo oszukała rolników sprzedając im trefne agregaty?

Nie poprzestał on na przesłaniu nam jedynie tych informacji. Postanowił z własnych środków zwrócić pieniądze rolnikowi, któremu dostarczono maszynę.

– Prowadzę działalność w branży maszyn rolniczych. Nie chcę, aby moje nazwisko kojarzone było z urządzeniami zepsutymi i konstrukcyjnie wadliwymi. Wiele razy prosiłem producenta, aby rozwiązał sprawę. Dlatego też postanowiłem oddać całą kwotę klientowi – powiedział nam Wojciech Szarek.

Wyjaśnień udzielił też właściciel firmy Uni-Tech

r e k l a m a

– Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby produkować jak najlepsze maszyny. Niestety, w ubiegłym roku zmieniliśmy pewne elementy konstrukcyjne wytwarzanych przez nas maszyn. Był to ogromny błąd, ponieważ po pewnym czasie zaczęły spływać do nas zgłoszenia reklamacyjne – zmienione elementy okazały się wadliwe.

Wiele maszyn z tej serii produkcyjnej należało poprawić lub wymienić. W tym samym czasie dokonywaliśmy naprawy maszyn z reklamacji, realizując przy tym nowe zamówienia. Było to ogromne wyzwanie organizacyjne dla całego zakładu. Chcieliśmy sprostać wymaganiom wszystkich naszych klientów, jednak w takich warunkach nie było to do końca możliwe. To dlatego cały proces reklamacyjny trwał tak długo i był mozolnie przez nas wdrażany – powiedział nam Artur Tymiński.

Agregat, który kupił Marek Marciniak, nie został jednak ostatecznie naprawiony. Pieniądze zostały mu zwrócone, a zobowiązania i rozliczenie zepsutej maszyny ma zostać dokonane między firmą Uni-Tech Artur Tymiński a Wojciechem Szarkiem. Jego działania po naszej publikacji okazały się honorowe.

Tomasz Ślęzak
fot. Pixabay

Widziałeś już nasze video "Wiktor Szmulewicz: obecnie rolnictwo jest w najgorszej sytuacji od lat"?

r e k l a m a

r e k l a m a

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody