StoryEditorWiadomości z branży

Produkty mleczne bohaterami w telewizji

15.05.2020., 15:05h
W telewizji rozpoczęła się kampania edukacyjna, która ma promować produkty mleczne i informować o ich wpływie na zdrowie. W kampanii „Mleko na zdrowie!” widzowie poznają też tajniki produkcji mleka i jego przetworów oraz hodowli bydła mlecznego. Poszczególne odcinki kampanii będzie można zobaczyć w „Pytaniu na Śniadanie” oraz w „Okrasa łamie przepisy”.

W czwartek 14 maja 2020 roku rozpoczęła się kampania edukacyjna: „Mleko na zdrowie!”. Pierwsza odsłona kampanii odbyła się w audycji „Pytania na Śniadanie” w TVP2.

Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat jakości produktów mlecznych, ich wpływie na zdrowie, hodowli bydła mlecznego oraz produkcji mleka i jego przetworów.

 

Broś: w Polsce jest wciąż niskie spożycie mleka i produktów mlecznych

– Promocja spożycia mleka i produktów mlecznych jest dla nas bardzo ważna. Polska jest szóstym producentem mleka w Europie oraz liczącym się producentem w świecie wyrobów mleczarskich. Zajmujemy pierwsze miejsce w produkcji twarogów i szóste – w produkcji serów  – podkreśla Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew.
– Niestety, spożycie produktów mlecznych – w tym samego mleka – jest w naszym kraju ciągle zbyt niskie. Dlatego też, aby produkcję utrzymać na wysokim poziomie, jesteśmy zmuszeni ok. 35–40% całości tej produkcji eksportować – co nie zawsze jest korzystne dla całej branży, zwłaszcza wtedy, kiedy spadają ceny na rynkach światowych – wyjaśnia Waldemar Broś.

 

Mleko jako bohater w „Pytaniu na Śniadanie”

Kampania będzie składać się z dwóch odsłon. W pierwszej z nich produkty mleczne będą bohaterami kącika kulinarnego w 15 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP.

Zostaną przedstawione produkty mleczne jako podstawa na

  • zupy mleczne,
  • zupy serowe,
  • sosy do makaronów,
  • zapiekanki,
  • pizze,
  • koktajle bogate w zdrowie,
  • napoje regenerujące dla osób uprawiających sport,
  • znakomite twarogi dla seniorów.

 

Regionalne potrawy mleczne prezentowane przez Karola Okrasę

Druga część kampanii promującej produkty mleczne będzie obejmować wybrane odcinki w programie „Okrasa łamie przepisy” w TVP1. W nim Karol Okrasa pokaże m.in. jak przygotować wybrane regionalne dania na bazie mleka lub produktów mlecznych.

Dodatkowo kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych, w tymna specjalnie dedykowanych profilach na Facebooku i Instagramie.

 

KZSM promuje polskie mleko 

Za przygotowanie kampanii „Mleko na zdrowie!” odpowiada Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny wraz z parterami: NSZZ Rolników Indywidualnych „Solidarność” oraz Polskim Związkiem Zawodowym Rolników. Patronem kampanii jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.

Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

 

Paweł Mikos

Fot. Zrzut ekranu pytanienasniadanie.tvp.pl.pl

 

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
24. kwiecień 2024 21:49