Steyr pokazał nowe ciągniki. Zmieniona przekładnia i rekordowo niskie spalanieAhm
StoryEditormaszyny rolnicze

Steyr pokazał nowe ciągniki. Zmieniona przekładnia i rekordowo niskie spalanie

13.11.2025., 11:00h

Podczas targów Agritechnica 2025 marka Steyr zaprezentowała najnowszą generację ciągników, w których połączono ulepszoną przekładnię z nowymi rozwiązaniami silnikowymi, osiągając rekordowo niskie zużycie paliwa i wyższy komfort pracy.

Działo się w tym roku na hali opanowanej na Agritechnice przez koncern CNH. New Holland zaprezentował m.in. nową Serię 7 i limitowaną wersję ciągnika Fiat, Case IH Optuma, zaś Steyr pochwalił się nowymi Cervusem i Impulsem właśnie. Teraz o tym ostatnim.

Steyr pokazał nowe ciągniki. Zmieniona przekładnia i rekordowo niskie spalanie

Nowe ciągniki Steyr Impuls CVT 6170, 6180 i 6200 to kolejna generacja średnich modeli marki, które pojawią się w sprzedaży w 2026 roku. Oprócz znanej przekładni bezstopniowej CVT, klienci zyskają alternatywę w postaci półautomatycznej przekładni 24×24 S-Control 8 semi-powershift.

Nowe modele oferują wyższe moce znamionowe – 170, 180 i 200 KM – a topowa wersja Impuls 6200 S-Control 8 osiągnęła w testach DLG zużycie paliwa na poziomie 243 g/kWh, co jest, jak deklaruje producent, najniższym wynikiem w klasie.

image
Steyr pokazał nowe ciągniki. Zmieniona przekładnia i rekordowo niskie spalanie
FOTO: Ahm

Nowa konstrukcja osi i układu jezdnego

Jedną z głównych zmian jest zupełnie nowa przednia oś, dostępna w wersji standardowej lub wzmocnionej. Obie korzystają z nowego układu amortyzacji, który jeszcze skuteczniej tłumi wstrząsy i poprawia stabilność ciągnika.

Zastosowanie podwójnych akumulatorów hydraulicznych zwiększa skuteczność tłumienia drgań, a opcjonalna kontrola przechyłu stabilizuje pojazd podczas transportu. Zmieniony wspornik osi i nowy kształt maski pozwoliły zmniejszyć promień skrętu do 11,4 m, co ułatwia manewrowanie na uwrociach. Ulepszony układ hamulcowy wymaga mniejszej siły nacisku na pedał, co przekłada się na płynniejsze hamowanie.

Cicha kabina i nowoczesny terminal

W nowym wnętrzu kabiny poziom hałasu spada do 68 dBA. Operator zyskuje nowy terminal dotykowy Steyr Infomat 1200, zintegrowany z przeprojektowanym podłokietnikiem, który umożliwia prostszą i bardziej intuicyjną obsługę.

Ciągniki Impuls są w pełni zintegrowane z platformą Steyr FieldOps™, umożliwiającą zdalny dostęp do danych maszyn i pól. Wśród ulepszeń zewnętrznych znalazły się także zintegrowane światła LED, nowe stopnie wejściowe i szersze drzwi kabiny.

Większa wydajność i udźwig

Nowa seria Impuls ma teraz dopuszczalną masę całkowitą 13 500 kg, co pozwala na “powieszenie” na Impulsie do 5500 kg. Z tyłu zastosowano nowe zawory hydrauliczne ułatwiające podłączanie przewodów, a pompa hydrauliczna ma wyższą wydajność wynoszącą teraz 170 l/min. Ulepszony tylny TUZ ma większą nośność, a nowa konstrukcja przedniego WOM z mokrym sprzęgłem poprawia trwałość podzespołu.

Nowa seria Impuls będzie dostępna na rynku od 2026 roku.

Opr. mw, źródło: Steyr

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
12. grudzień 2025 20:13