Mariusz Brdak prowadzi tucz trzody chlewnej w cyklu otwartym, w tzw. systemie kontraktowym. Obecnie na jeden rzut utrzymuje 6000 sztuk tuczników. Od 12 lat współpracuje w tym zakresie z firmą Agri-Plus.Andrzej Rutkowski
StoryEditorWozy asenizacyjne

Rolnik z Mazowsza kupił wóz asenizacyjny Marco-Polo o pojemności 24 tys. litrów. Jak się sprawdza?

28.05.2023., 15:10h
Marco-Polo to polski producent wozów asenizacyjnych. Ponad 1300 z nich pracuje nie tylko w polskich gospodarstwach, w tym także w gospodarstwie trzodziarskim Mariusza Brdaka, który zdecydował się na drugi już beczkowóz spod Żuromina, wszak siedziba firmy mieści się na granicy tego miasta w Poniatowie.

Wieksza beczka w wozie asenizacyjnym to przede wszystkim oszczedność

Przez 8 lat użytkowałem wóz asenizacyjny Marco-Polo o pojemności 18 000 l, z czasem rozwinęliśmy produkcję tuczników i okazał się już zbyt mały. Dlatego rok temu wymieniłem beczkę na większy model o pojemności 24 000 l, przy której zakupie udało się skorzystać z dofinansowania. Większa beczka to przede wszystkim oszczędność czasu i paliwa. Teraz wykonuję znacznie mniej przejazdów. Pełny zbiornik na gnojowicę znajdujący się przy chlewni bezściółkowej na rusztach mieszczącej 6 tys. tuczników opróżniam w 4 dni, a przy poprzedniej, mniejszej beczce trwało to tydzień – powiedział Mariusz Brdak, dodając, że zdecydował się na tego producenta ze względu na bardzo dobry stosunek jakości do ceny oraz bliskość siedziby firmy.

Beczka ma dwie osie, zastosowano w niej szerokoprofilowe opony i jest oczywiście przystosowana pod montaż aplikatora. Współpracuje z nią ciągnik New Holland T7 230 o mocy 230 KM.

Jestem bardzo zadowolony z bocznego, wysuwanego ramienia, które sterowane jest w pełni automatycznie z kabiny ciągnika za pomocą hydrauliki. To ramię podaj...

Pozostało 84% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
23. październik 2024 01:40