StoryEditorInterwencja

Gdzie Rzecznik nie może, tam „Tygodnik” działa

16.11.2015., 14:11h
Jacka Krajewskiego z miejscowości Kraski-Ślesice w gminie Krasne (pow. przasnyski) niedawno zaskoczyła faktura za energię. Opiewała na kwotę blisko 8 razy wyższą od dotychczasowych. Nasz Czytelnik próbował na wszystkie sposoby wyjaśnić ewidentną pomyłkę. Jednak nie pomogły reklamacje ani interwencja Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Jacek Krajewski prowadzi gospodarstwo rolne o powierzchni ponad 30 ha. Jego specjalizacją jest produkcja roślinna. Na 1/3 powierzchni areału uprawia rzepak, a na pozostałym areale zboża, wśród których przeważa pszenica. Ponadto uprawia poplony ścierniskowe. Jeszcze dwa lata temu prowadził w swoim gospodarstwie hodowlę bydła i produkcję mleka. Jednak zrezygnował z hodowli i zajął się tylko uprawą. 

 

– Co dwa miesiące przychodzi do mnie inkasent odczytujący stan licznika i na tej podstawie po kilku dniach od odczytu wystawiana jest faktura za zużytą energię elektryczną. Za dwa miesiące płaciłem zazwyczaj 400–500 zł. Tak było do 7 sierpnia tego roku, kiedy to wystawiono mi fakturę na kwotę 3239,40 zł. Według niej w okresie rozliczeniowym od 6 maja do 14 lipca zużyłem 6181 kilowatów. Rachunek był kilkakrotnie wyższy od poprzednich – mówi Jacek Krajewski.

Szczegóły dotyczących tego tematu znajdziecie Państwo w numerze 47/2015 "Tygodnika Poradnika Rolniczego".

Jeżeli jeszcze nie masz prenumeraty "Tygodnika Poradnika Rolniczego", możesz ją zamówić korzystając z zakładki Prenumerata lub zadzwonić pod numer (61) 886 06 30 lub skorzystać z e-wydania.

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
13. maj 2024 02:16