ARiMR uruchamia Centrum Pomocy - pierwszy krok użytkownika
Aby korzystać z portalu, rolnik powinien najpierw utworzyć konto. Rejestracja polega na podaniu adresu e-mail, nazwy profilu, loginu, hasła oraz kodu captcha. Po zarejestrowaniu konta może zalogować się już do systemu. Portal Centrum Pomocy ARiMR przewiduje też sytuacje, w których użytkownik zapomni loginu lub hasła. Funkcja „Nie możesz się zalogować?” umożliwi odzyskanie danych dostępowych, które rolnik otrzyma na skrzynkę pocztową, po podaniu adresu e-mail.
Jak działa Centrum Pomocy ARiMR?
Portal dostępny pod adresem pomoc.arimr.gov.pl umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości w kilku prostych krokach. Po zalogowaniu rolnik widzi listę aplikacji ARiMR i wskazuje tę, w której wystąpił problem. System prowadzi dalej intuicyjnie przez proces wypełniania zgłoszenia.
Konieczne jest opisanie sytuacji i dodanie zrzutów ekranu z widocznym błędem. Wymagane jest również podanie danych technicznych, takich jak rodzaj i wersja przeglądarki, data oraz godzina wystąpienia błędu. Po przesłaniu formularza zgłoszeniu zostaje nadany numer referencyjny PZ i to on umożliwia śledzenie dalszego przebiegu sprawy w zakładce „żądania”.
Reklamacja i zamknięcie sprawy
Co ważne, po oznaczeniu zgłoszenia jako „Rozwiązane” rolnik ma trzy dni na ewentualną reklamację. Może ją zgłosić mailowo lub przez komentarz w portalu. Jeśli reklamacji nie będzie, zgłoszenie zostaje automatycznie zamknięte.
Gdzie zgłaszać błędy w aplikacji ARiMR
Zgłoszenia dotyczące aplikacji ARiMR można składać poprzez portal: https://pomoc.arimr.gov.pl.
W dobie postępującej cyfryzacji, gdy coraz więcej obowiązków związanych z prowadzeniem gospodarstwa przenosi się do internetu, a aplikacje takie jak eWniosekPlus, IRZplus czy PUE stały się codziennym narzędziem pracy rolników, szybka reakcja na błędy techniczne jest kluczowa. Centrum Pomocy ARiMR ma usprawnić nie tylko sam proces zgłaszania nieprawidłowości, ale także ich dalszą obsługę.
źródło: ARiMR
Agnieszka Sawicka
