Nowe narzędzie ARiMR. Rolnicy mogą sami zgłaszać błędyK Szalaj, Canva
StoryEditorARIMR

Nowe narzędzie ARiMR. Rolnicy mogą sami zgłaszać błędy

28.11.2025., 10:00h

ARiMR wprowadziła nowe cyfrowe Centrum Pomocy. Portal ma usprawnić przepływ zgłoszeń i ułatwić ich obsługę. Pozwala rolnikom szybciej zgłaszać błędy w aplikacjach Agencji i monitorować status zgłoszeń.

ARiMR uruchamia Centrum Pomocy - pierwszy krok użytkownika

Aby korzystać z portalu, rolnik powinien najpierw utworzyć konto. Rejestracja polega na podaniu adresu e-mail, nazwy profilu, loginu, hasła oraz kodu captcha. Po zarejestrowaniu konta może zalogować się już do systemu. Portal Centrum Pomocy ARiMR przewiduje też sytuacje, w których użytkownik zapomni loginu lub hasła. Funkcja „Nie możesz się zalogować?” umożliwi odzyskanie danych dostępowych, które rolnik otrzyma na skrzynkę pocztową, po podaniu adresu e-mail.

Jak działa Centrum Pomocy ARiMR?

Portal dostępny pod adresem pomoc.arimr.gov.pl umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości w kilku prostych krokach. Po zalogowaniu rolnik widzi listę aplikacji ARiMR i wskazuje tę, w której wystąpił problem. System prowadzi dalej intuicyjnie przez proces wypełniania zgłoszenia.

Konieczne jest opisanie sytuacji i dodanie zrzutów ekranu z widocznym błędem. Wymagane jest również podanie danych technicznych, takich jak rodzaj i wersja przeglądarki, data oraz godzina wystąpienia błędu. Po przesłaniu formularza zgłoszeniu zostaje nadany numer referencyjny PZ i to on umożliwia śledzenie dalszego przebiegu sprawy w zakładce „żądania”.

Reklamacja i zamknięcie sprawy

Co ważne, po oznaczeniu zgłoszenia jako „Rozwiązane” rolnik ma trzy dni na ewentualną reklamację. Może ją zgłosić mailowo lub przez komentarz w portalu. Jeśli reklamacji nie będzie, zgłoszenie zostaje automatycznie zamknięte.

Gdzie zgłaszać błędy w aplikacji ARiMR

Zgłoszenia dotyczące aplikacji ARiMR można składać poprzez portal: https://pomoc.arimr.gov.pl.

W dobie postępującej cyfryzacji, gdy coraz więcej obowiązków związanych z prowadzeniem gospodarstwa przenosi się do internetu, a aplikacje takie jak eWniosekPlus, IRZplus czy PUE stały się codziennym narzędziem pracy rolników, szybka reakcja na błędy techniczne jest kluczowa. Centrum Pomocy ARiMR ma usprawnić nie tylko sam proces zgłaszania nieprawidłowości, ale także ich dalszą obsługę.

źródło: ARiMR

Agnieszka Sawicka

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
12. grudzień 2025 10:46