r e k l a m a

Partner serwisu

Lidl wspiera eksport polskich produktów

Polskie mleko Wiadomości z branży
Data publikacji 05.10.2018r.

Co łączy cztery polskie firmy: Polmlek, Nowel, AMI i Serpol Cosmetics? Po pierwsze to, że w dziedzinie swojej produkcji należą do największych polskich firm. Po drugie, że znaczna część ich wyrobów trafia na półki sklepowe sieci handlowej Lidl. Po trzecie, łączy je wspólna kampania reklamowa, której wartość zapewne przekracza dziesiątki milionów złotych i niekoniecznie owe firmy są głównym płatnikiem tej akacji promocyjnej.

Zarejestruj się, i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Zarejestruj się lub Zaloguj się

Czytaj bez ograniczeń

Kup dostęp

r e k l a m a

Lidl wspiera polskie firmy

Trwa intensywna kampania reklamowa sieci handlowej Lidl, która pod względem przychodów w handlu wielkosieciowym w Polsce zajmuje drugie miejsce – za Biedronką. Celem tej wizerunkowej akcji promocyjnej jest zwrócenie uwagi na fakt, że poprzez tę sieć polskie towary konsumpcyjne są eksportowane do dziesiątków państw. A to dzięki temu, że ta firma ma charakter globalny, bo jej sklepy można napotkać prawie w całej Europie, a także w USA.

W 2017 roku 219 polskich firm wyeksportowało do 20 państw europejskich towary – gdzie są obecne sklepy sieci Lidl – o wartości przekraczającej 2,3 miliarda złotych – te liczby podano na konferencji prasowej 20 września, która odbyła się w warszawskiej siedzibie Lidla.

Trzeba tutaj dodać, że w tej materii wspieranie polskich firm przez konkurencyjną Biedronkę jest bardzo ograniczone, bo jej niepodważalny handlowy sukces ogranicza się właściwie do naszego rynku.

Owa kampania promocyjna ma też udowodnić, że na półkach sklepowych Lidla są wyłącznie najlepsze polskie produkty, które bez obawy można sprzedawać w każdym zakątku cywilizowanego świata.


Fot. Krzysztof Wróblewski
  • Od lewej: prezesi Polmleku Jerzy Borucki i Andrzej Grabowski oraz Zdzisław Serwatka, prezes firmy Serpol Cosmetics

Jak stwierdził obecny na konferencji prezes Jerzy Borucki – jeden ze współwłaścicieli firmy Polmlek – to dzięki Lidlowi ta firma sprzedaje swoje produkty w wielu państwach europejskich – w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, a nawet na rynku niemieckim. Największym powodzeniem cieszą się sery twarde, galanteria oraz soki. Bo, jak dodał drugi współwłaściciel – prezes Andrzej Grabowski z Polmleku, którego roczne przychody przekraczają 4 miliardy złotych, stał się istotnym graczem na polskim rynku soków i napojów. Widoczny jest także wzrost obrotów z Lidlem, które w 2017 roku zwiększyły się o ponad 40 procent w porównaniu do 2016 roku i ten trend ma nadal charakter wznoszący.

Polskie spółdzielnie mleczarskie spełniają wymagania jakościowe Lidla

r e k l a m a

Nawiązując do mleczarskiego wątku, przedstawiciel „Tygodnika Poradnika Rolniczego” zapytał: jak się układa współpraca Lidla z innymi firmami mleczarskimi?

Aleksandra Robaszkiewicz – rzecznik prasowy Lidla odpowiedziała, że bardzo dobrze, bo ich produkty spełniają również wysokie wymagania jakościowe firmy Lidl. I w tym miejscu pani rzecznik podała konkretne przykłady spółdzielni mleczarskich, takich jak : OSM Koło, OSM Łowicz oraz Średzką Spółdzielnię Mleczarską Jana.

Prezes Elżbieta Zajezierska z firmy piekarniczej Nowel, która jest największym producentem pieczywa mrożonego w Polsce i dostarcza pieczywo mrożone nie tylko do Lidla, ale też do innych sieci handlowych stwierdziła, że ich produkty są całkowicie pozbawione konserwantów, a do niektórych gatunków chleba żytniego nie stosuje się drożdży, ale maślankę.

Obecni na konferencji właściciele firmy AMI – Irena i Marek Aksamscy, zgodnie stwierdzili, że Lidl znacząco przyczynił się do wzrostu produkcji i konsumpcji drobiu wodnego w Polsce i bardzo pomógł im w eksporcie na rynek niemiecki.

Z kolei producent kosmetyków –firma Serpol Cosmetics – sprzedaje swoje mydło na rynku niemieckim. Tak więc w tym wypadku chemia od producenta polskiego musi mieć taką samą – wysoką oczywiście – jakość jak chemia z Niemiec – co jednoznacznie potwierdził prezes tej firmy Zdzisław Serwatka dodając, że jego firma wyrugowała z Lidla niemieckiego producenta.

Na zakończenie tak z kronikarskiej rzetelności warto dodać, że nie uzyskałem na tej konferencji zadowalającej odpowiedzi na pytanie: czy sieć Lidl jest gotowa zaakceptować znaczący wzrost cen zbytu żywności pochodzącej z polskich firm? W szczególności chodziło mi o wzrost cen zbytu produktów mleczarskich.

Krzysztof Wróblewski

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody