John Deere
StoryEditorRynek ciągników

Nareszcie pierwsi. John Deere podsumowuje rok 2024 na rynku ciągników

17.01.2025., 17:27h

Rok 2024 był dla John Deere Polska niezwykle dynamiczny; premiera nowej serii M, potężnego RX-a czy w końcu jubileusz 25-lecia obecności na polskim rynku. To tylko najważniejsze wydarzenia, z jakimi mieliśmy do czynienia. Zwieńczeniem było zaś prześcignięcie New Hollanda w liczbie zarejestrowanych ciągników.

John Deere wreszcie się doczekał

Tak, zmiana lidera po 15 latach dominacji New Hollanda. Dla śledzących comiesięczne raporty rejestracji nowych ciągników nie będzie to zaskoczeniem. Ostateczny wynik marki z jelonkiem na masce to 1173 zarejestrowane egzemplarze i 13,7% udziału w rynku.

– To dla całej załogi John Deere wyjątkowy moment, który potwierdza wysiłki wkładane przez każdego z pracowników, także zespołów dealerskich, każdego dnia w swoje obowiązki, by spełniać misję John Deere. Codziennie na całym świecie ułatwiamy rolnikom i dostawcom utrzymywanie ich ziemi i produkcję środków do życia przez dostarczanie unikalnych maszyn i technologii. Wiara w to, że ich biznes dzięki nam staje się lepszy i wydajniejszy, napędza nas do działania w kolejnych latach i wzmacniania niezachwianej pozycji lidera – komentuje Katarzyna Mrzygłód z John Deere Polska.

Ze stajni John Deere‘a polscy rolnicy upodobali sobie najbardziej model 6155M, który znalazł w 2024 roku 170 nabywców. Warto zauważyć, że 6155M znalazł się w czołówce najchętniej wybieranych ciągników John Deere‘a w Europie właśnie dzięki jego powodzeniu na polskim rynku. "Emki" dominują zresztą wśród ciągników z jelonkiem w Polsce; dalej są modele 6195M, 6120M i dopiero na czwartym miejscu 6R250. To na co warto zwrócić uwagę to fakt, że 94% nowych "emek" zostało zamówionych z przygotowaniem do automatycznego prowadzenia.

Dominacja amerykańskiego producenta przejawia się szczególnie w segmentach wyższych mocy; jeśli chodzi o ciągniki powyżej 150 KM jego udział rynkowy zwiększa się do 28,81%, zaś w ciągnikach powyżej 300 KM jest to 27,02%.

John Deere liderem także w "używkach"

W przeciwieństwie do wyników sprzedaży ciągników nowych, John Deere dominuje od lat jeśli chodzi o maszyny używane; w zeszłym roku 3795 z nich znalazło nowych właścicieli, co stanowi 15,78% udziału w rynku.

– To pokazuje, że jesteśmy absolutnym wyborem numer jeden polskich rolników i przedsiębiorców, bez względu na podział nowe i używane. Możemy ich wspierać w realizacji celów. Wiemy, że ostatnie lata są dla gospodarki trudne – wciąż odczuwamy skutki pandemii, inflacji, a dodatkowym czynnikiem destabilizującym stała się wojna. Jednocześnie to dla nas ważne potwierdzenie, że klienci mimo tych okoliczności, wciąż doceniają wysoką jakość naszych maszyn nowych i używanych, że wytyczony przez nas kierunek jest słuszny – stwierdza Bartosz Białas, kierownik marketingu John Deere Polska.

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
08. luty 2025 04:04