Rewolucja wśród ciągników. Jakie zużycie ma nowa maszyna?
Pod maską Fendta 620 Vario pracuje 4-cylindrowy silnik AGCO Power CORE50 o mocy 205 KM i momencie obrotowym 885 Nm osiąganym przy zaledwie 1200 obr./min. Według testów przeprowadzonych przez niezależne centrum badawcze DLG, ciągnik ten zużywa zaledwie 245 g/kWh (+29,3 g/kWh AdBlue), co czyni go najoszczędniejszym (w tym segmencie mocy) ciągnikiem kiedykolwiek testowanym przez DLG.
W praktyce oznacza to, że Fendt 620 Vario spala średnio o 11 g/kWh mniej niż dotychczasowy lider rankingu i aż 10–15% mniej niż większość konkurentów.
Ekonomiczny i wygodny. Co jeszcze wyróżnia nowy ciągnik Fendt?
Fendt 620 Vario zachwyca nie tylko w pracy na polu. Podczas testu transportowego przy prędkości 40 km/h, spalanie wyniosło tylko 309 g/kWh (+34,9 g/kWh AdBlue). To aż 40 g/kWh mniej niż poprzedni rekordzista w tej klasie.
Przeczytaj także: Metoda na Ursusa C-330. Tak oszuści wyłudzają pieniądze od rolników
Przy 50 km/h ciągnik zużywa zaledwie 311 g/kWh, a dzięki temu, że osiąga tę prędkość już przy 1350 obr./min, jazda pozostaje spokojna, a zużycie paliwa – zaskakująco niskie. DLG nie ma wątpliwości: Fendt 620 Vario to najbardziej ekonomiczny ciągnik w historii testów PowerMix 2.0 w swojej klasie.
Sekrety ciągnika Fendt 620 Vario
Tajemnica tkwi w kompletnym podejściu do koncepcji napędu i oszczędności. Kluczowe technologie, takie jak Fendt VarioDrive, niskoobrotowy układ Fendt iD oraz starannie zoptymalizowany układ hydrauliczny, tworzą spójną całość. Silnik pracuje w zakresie, w którym osiąga maksymalną sprawność przy minimalnym spalaniu – zarówno podczas ciężkiej pracy, jak i przy lżejszym obciążeniu.
Według producenta w praktyce daje to efekt niskich kosztów paliwa i mniejszego zużycia podzespołów, co przekłada się na dłuższą żywotność maszyny.
Jakie wyposażenie ma nowa maszyna od Fendt?
Fendt 620 Vario nie skupia się tylko na wynikach z tabeli. Na uwagę zasługuje też pełny pakiet komfortu i bezpieczeństwa, w tym:
- pneumatycznie zawieszona kabina,
- przednia oś z amortyzacją,
- automatyczny hamulec postojowy,
- asystent hamowania przyczepy,
- układ wspomagający hamowanie hydrauliczne.
To nie tylko wygoda dla operatora, ale też pełna kontrola podczas transportu, nawet z dużym ładunkiem. Czy rzeczywiście te czynniki wpływają na komfort pracy nowym ciągnikiem Fendt 620 Vario – o tym przeczytasz wkrótce w magazynie profi 4-2025.
Zobacz także: Co w nowej zgrabiarce Fendt Former 920 C Pro daje ISOBUS?
Fendt 620 Vario zrewolucjonizuje sektor 4-cylindrowych ciągników rolniczych?
Patrząc wyłącznie na dane z testów DLG – wszystko na to wskazuje. Fendt 620 Vario debiutuje z wynikami, które przebijają zarówno dotychczasowych liderów, jak i większe modele w podobnym zakresie mocy. Zużycie paliwa niższe niż w ciągniku Fendt 728 Vario z 2023 roku? To nie lada osiągnięcie.
– Fendt 620 Vario ma wszystko, czego potrzebują rolnicy: kompaktowe wymiary, dużą zwrotność, efektywność i wyjątkowo niskie zużycie oleju napędowego. W swojej klasie osiąga najniższe zużycie paliwa — zarówno w pracy na polu, jak i w transporcie – podkreśla Roland Schmidt, wiceprezes ds. marketingu Fendt.
– Zużywając zaledwie 309 g/kWh przy 50 km/h, Fendt 620 Vario wyznacza nowy punkt odniesienia w kwestii efektywności, a przy tym oszczędza portfel rolnika, bo mniejsze zużycie środków eksploatacyjnych szybko się zwraca i wspiera zrównoważoną produkcję – podsumowuje Roland Schmidt.
Fendt 620 Vario to przykład na to, że kompaktowy ciągnik może być zarówno mocny, jak i oszczędny. Jeśli ktoś szuka uniwersalnej maszyny o wybitnych parametrach spalania, dużej elastyczności i komfortowym wyposażeniu – ten model będzie trudny do przebicia – również w zakresie ceny! O cenie i pozostałych parametrach użytkowych ciągnika Fendt 620 Vario przeczytasz w magazynie profi 4-2025, który ukaże się już pod koniec czerwca.
opr. aj
