– Chcemy być liderem rynku, nie tylko pod względem produktów, ale także jako organizacja, która kształtuje pozytywną kulturę pracy i skuteczne relacje zespołowe – zaznacza Prezes Paweł Gaca.SM Spomlek
StoryEditorSpółdzielnie mleczarskie

Dla SM Spomlek 2024 r. to będzie czas intensywnego rozwoju

01.02.2024., 14:00h
Beata DabrowskaBeata Dabrowska
Rok 2023 był czasem intensywnego rozwoju i nauki dla Spółdzielczej Mleczarni Spomlek. Okazał się jednak jednym z najtrudniejszych okresów w historii mleczarstwa oraz dla Spomleku. Prezes firmy Paweł Gaca podkreśla, że mimo braku spektakularnych sukcesów, firma wyciągnęła cenne wnioski i doświadczenia. – Ten rok przyniesie nam wiele zmian, które będą miały wpływ na nasze funkcjonowanie w kolejnych latach – dodaje prezes Gaca.

To nie był rok, który uniósł firmę wysoko, ale obdarzył pokorą

Pierwszym krokiem w kierunku zmian jest planowane w tym roku połączenie z OSM Bychawa, co otwiera nowe możliwości w handlu produktami szybko zbywalnymi, takimi jak twarogi, maślanki czy kefiry. To również szansa na przemodelowanie
wiodących marek Spomleku i stworzenie spójnej całości, łącząc sery żółte z produktami OSM Bychawa.

Czynniki wpływające na trudności Spomleku na rynku mleka obejmują dynamiczne wahania cen serów oraz produktów proszkowanych serwatkowych. Dodatkowo, spadek cen tych produktów i zmniejszenie popytu na sery wpłynęły na wyniki finansowe firmy.

Odczuwając te zmiany, musieliśmy dostosować ceny, co miało bezpośredni wpływ na naszych rolników, którym płacimy za dostarczane mleko. Staraliśmy się, żeby płacona cena była na możliwie najwyższym poziomie i żeby nasi dostawcy surowca nie odczuli tych perturbacji rynkowych – wyjaśnia prezes Paweł Gaca.

Mimo trudności, firma zdołała podjąć wiele projektów mających na celu rozwój. Innowacyjne podejście do kwestii energetycznych, w tym uruchomienie silnika trigeneracyjnego, przyniosło oszczędności i miało pozytywny wpływ na środowisko. Współpraca z OSM Bychawa oraz rozwój segmentu produktów szybko zbywalnych stanowią kluczowe elementy planu rozwoju firmy.

Rozwijamy się poprzez współpracę z OSM Bychawa. Połączenie to da nam nie tylko mocny start sprzedaży, ale także pozwoli wejść na półki galanterii mlecznej z marką Lublanka, która od kilku lat bardzo dobrze funkcjonuje na rynku mleczarskim –zaznacza prezes.

Rok 2024 to dla Spomleku czas intensywnego rozwoju i strategicznych inwestycji

Planowane jest uruchomienie nowej solowni w zakładzie w Radzyniu Podlaskim, co wpłynie na jeszcze lepszą jakość serów dojrzewających. Dodatkowo, firma planuje połączenie z OSM Bychawa oraz kontynuację inwestycji w obszarze produktów wysokobiałkowych. Pod koniec 2023 roku do sprzedaży trafiły koncentraty białek serwatkowych WPC 80 w czterech smakach, w opakowaniach 700 g. Dostępne są m.in. na platformie zakupowej Allegro.

Chociaż nie oczekujemy natychmiastowego zdobycia dużego udziału rynkowego, nowa oferta otwiera przed nami nowe perspektywy i możliwości. Mamy już grono wiernych konsumentów naszych WPC 80 i WPI 90 w czystej postaci, bez dodatków smakowych. To za ich poleceniem wprowadziliśmy wersje smakowe. Natomiast pracujemy nad nowościami z dużą zawartością białka, bo to segment, który jest w obszarze naszego zainteresowania – mówi prezes Gaca.

Długoterminowa strategia Spomleku koncentruje się na dostosowaniu do dynamicznego otoczenia biznesowego poprzez innowacje, elastyczność i budowanie silnej współpracy wewnątrz firmy.

Chcemy być liderem rynku, nie tylko pod względem produktów, ale także jako organizacja, która kształtuje pozytywną kulturę pracy i skuteczne relacje zespołowe, co nam się rzeczywiście udaje robić. Na lokalnych rynkach jesteśmy postrzegani jako solidny pracodawca, który dba o bezpieczeństwo załogi w różnych aspektach zatrudnienia – zaznacza Prezes Paweł Gaca.

Spomlek, mimo trudności, patrzy w przyszłość z optymizmem, gotowy do adaptacji i kontynuowania rozwoju w dynamicznym świecie biznesu.

Oprac. Beata Dąbrowska

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
22. luty 2024 07:10