StoryEditorDotacje

Grupy producentów rolnych muszą się pospieszyć, aby dostać dotacje. Do wzięcia nawet 0,5 mln euro

27.12.2022., 11:12h
Tylko do 30 grudnia 2022 r. potrwa nabór wniosków na “Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” przyjmowanych przez biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Kto i na jakich warunkach może otrzymać dotacje

Kto otrzyma dotacje na tworzenie grup producentów rolnych?

Dofinansowanie na “Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” jest dedykowane nowym grupom producentów, które są uznane od 1 grudnia 2021 r., a status ten uzyskały na podstawie przepisów z roku 2000. O wsparcie mogą ubiegać się również grupy, które zyskały uznanie na podstawie przepisów z 2004 r.

Grupy, starające się o dofinansowanie muszą składać się z osób fizycznych, które prowadzą mikro- lub małe przedsiębiorstwa.  

Kto nie otrzyma wsparcia?

Wsparcie na “Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” nie jest przeznaczone dla producentów:   

  • drobiu,
  • wyrobów z mięsa drobiowego i jego podrobów,
  • owoców i warzyw.

Dofinansowanie dla grup producentów będzie przyznawane przez 5 lat

Od momentu uznania grupy producentów rolnych lub organizacji producentów dofinansowanie z projektu będzie wypłacane przez kolejnych pięć lat w formie płatności rocznych:

  • w pierwszym roku – 10% przychodów netto, 
  • w drugim roku – 9% przychodów netto,
  • w trzecim roku – 8% przychodów netto,
  • w czwartym roku – 7% przychodów netto,
  • w piątym roku – 6%.
Przez pięć lat trwania wypłaty dofinansowania kwota środków finansowych nie będzie większa niż 100 tys. euro.  

Więcej na temat “Tworzenia grup producentów i organizacji producentów” przeczytasz tutaj: Nawet do 500 tys. euro dotacji dla grup producentów i organizacji producentów. Jakie warunki?

Od początku trwania naboru do ARiMR wpłynęło 46 wniosków.

Jakie płyną korzyści z prowadzenia działalności w grupie producentów rolnych?

Rolnicy, którzy zrzeszyli się w grupach producentów rolnych, zyskują możliwość:

  • sprzedaży swoich produktów w ramach dużych i jednolitych partii towaru, zarówno pod względem odmiany, jakości, a także sposobu produkcji i przygotowania sprzedaży, 
  • negocjowania wyższych cen i korzystniejszych warunków sprzedaży,
  • inwestowania w nowoczesne technologie, budynki czy magazyny i wspólnego prowadzenia działań marketingowych.

oprac. Justyna Czupryniak
fot. pixabay

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
26. kwiecień 2024 09:59