Niemieckie ziemniaki sprzedawane jako polskie UOKiK nałożył na Kaufland potężną karę. Co na to sądCanva
StoryEditorKara dla sieci handlowej

Niemieckie ziemniaki sprzedawane jako polskie. UOKiK nałożył na Kaufland potężną karę. Jest wyrok sądu!

15.11.2023., 15:30h
Wielka sieć handlowa przegrała w sądzie. Przekonała się, że nie można bezkarnie wprowadzać konsumentów w błąd i sprzedawać niemieckie ziemniaki czy holenderską marchewkę jako produkty polskie. Jaką karę będzie musiał zapłacić Kaufland?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrywa w sądzie z Kauflandem

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że sieć handlowa Kaufland Polska Markety wprowadzała konsumentów w błąd poprzez nieprawidłowe informowanie o kraju pochodzenia warzyw.

Tą korzystną decyzją pochwalił się we wtorek w mediach społecznościowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jaka kara dla Kaufland Polska Markety?

Tymczasem sieć Kaufland nie zgadza się z orzeczeniem sądu. Zapowiedziała już, że będzie składać apelację, tak aby nie zapłacić kary finansowej.

A ta jest potężna. Spółka ma bowiem zgodnie z decyzją UOKiK zapłacić 13,2 mln zł.

Za co została ukarana sieć handlowa?

Sprawa dotyczy decyzji prezesa UOKiK z grudnia 2020 r. UOKiK informuje na swojej stronie internetowej, że kontrole Inspekcji Handlowej potwierdziły, że w sklepach sieci Kaufland Polska Markety systematycznie dochodzi do sytuacji, w których na wywieszkach warzyw przekazywane są nieprawdziwe informacje na temat ich pochodzenia geograficznego.

Inspektorzy porównywali dane na sklepowych wywieszkach z tymi na opakowaniach zbiorczych lub jednostkowych oraz w dokumentach dostawy. I tak, przykładowo, marchew w sklepie w Kaliszu miała pochodzić z Polski, jak wynikało z wywieszki, a na opakowaniu zbiorczym widniała Holandia.

W placówce w Brzegu ziemniaki, zgodnie z wywieszką, miały być z Polski, a na opakowaniu zbiorczym – z Niemiec. Cebula w sklepie w Dębicy – na wywieszce widniał kraj pochodzenia Polska, na opakowaniu zbiorczym – Niemcy.

Sieć handlowa twierdzi, że wprowadzające w błęd informacje były wynikiem pomyłek

W oświadczeniu cytowanym przez portal tvn24.pl firma Kaufland broni się i zapowiada apelację.

Sieć stoi na stanowisku, że stwierdzone przez kontrolerów błędy były efektem pomyłek a nie celowego działania. Stąd brak zgody na orzeczenie sądu i zapowiedź apelacji.

Krzysztof Janisławski

Fot. Canva/ilustracyjne

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
27. kwiecień 2024 05:09