Michał Kołodziejczak uderza w Biedronkęarchwium redakcji
StoryEditorMichał Kołodziejczak uderza w Biedronkę

AGROunia żądą specjalnego oznaczenia dla polskiej żywności w sklepach

03.06.2023., 11:00h
AGROunia domaga się polskich oznaczeń na żywności. Organizacja Michała Kołodziejczaka, przedstawiła "Pakiet normalnych cen", którego celem jest wprowadzenie zmian na rzecz upowszechniania polskiej żywności. AGROunia nie chce również, by na produkty żywnościowe była narzucana potężna marża.

Kołodziejczak: "Widzimy, kto zarabia na drożyźnie"

Michał Kołodziejczak w przemówieniu dotyczącym ogłoszonego "Pakietu normalnych cen" podkreślił, że to, co dzieje się w Polsce, jest dziełem wielu osób. Zdaniem lidera AgroUnii, każdy Polak wie, kto zarabia na wszechobecnej drożyźnie i inflacji. AGROunia przyjęła za swój obowiązek odwrócenie te sytuacji w taki sposób, by to rolnicy zarabiali na swoich produktach tyle, ile powinni, bez narzucania wysokich cen, a nie prezesi zagranicznych koncernów.

Kołodziejczak: przychód Biedronki rośnie nawet o 25 proc.!

Kołodziejczak ponownie nawiązał do ogromnego koncernu Jeronimo Martin, którym jest właścicielem sieci sklepów Biedronka. Z relacji lidera AGROunii wynika, że w roku 2022 sieć Biedronka zarobiła 120 mld zł, co dało o 20% zysku więcej niż w poprzednim roku. Natomiast w I kwartale 2023 r. przychód Biedronki miał wynosić już 25%. Do spółek zarabiających na drożyźnie Kołodziejczak zaliczył również Orlen.

Jakie rzeczywiście były zyski Biedronki?

Okazuje się jednak, że pod wpływem emocji liderowi AGROunii pomyliły się stawki, ponieważ nastąpiła zamiana zysków z przychodem, na domiar złego, całej grupy Jeronimo Martinis będącej właścicielem sieci sklepów Biedronka. Z oficjalnych danych wynika, że w 2022 r. spółka z Portugalii miała 25,4 mld euro przychodu, co daje ok. 119 mld euro. Wynik ten był sumą przychodów z biznesu prowadzonego nie tylko w Polsce, ale również w Portugalii i Kolumbii. Z informacji przekazanych przez lidera AGROunii prawdziwa była ta, dotycząca 20-procentowego wzrostu przychodów.

AGROunia chce wprowadzenie oznaczeń polskiej żywności specjalnym symbolem

To, co najbardziej chciałaby osiągnąć AGROunia po wejściu do sejmu, to wprowadzenie oznaczeń polskiej żywności specjalnym symbolem. Partia nie zgadza się również na wysokie marże. Kołodziejczak przedstawił także pomysł na nowe bazary. Lider AGROunii chce, by w każdej gminie powstały nowoczesne, zadaszone, wyposażone w toaletę i parking targi ze zdrową żywnością.

Jak mówi Kołodziejczak, partia dąży do stworzenia "bazarowego drive-thru", gdzie klient bez wychodzenia z auta zaopatrzy się w potrzebne mu produkty. Istnieje również pomysł na stworzeie bazarowych paczkomatów-lodówek i aplikacji sterującej.

Oprac. Justyna Czupryniak

Źródło: Wiadomości Handlowe

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
26. kwiecień 2024 00:02