Jak szybko stracić kilka kilogramów po świętach?

Wieś i Rodzina Zdrowie
Data publikacji 05.01.2018r.

Już teraz niejednej z nas we znaki daje się świąteczno-sylwestrowe folgowanie podniebieniu. Wystarczą dwa świąteczne tygodnie konsumowania nieco obfitszychkolacji i obiadów, by nagle stwierdzić, że z trudem mieścimy się w koktajlową sukienkę. To właśnie pierwszy moment w roku, kiedy zabieramy się za tracenie kilogramów. Ponieważ efekt często potrzebny jest natychmiast, robimy w sprawie utraty kilku centymetrów w talii ruchy nagłe i nieprzemyślane. A to oznacza także, że nie najzdrowsze.

Odchudzanie ma swoje zasady i trzeba wiedzieć, jak robić to bezpiecznie. Kilka rad przyda się nam nie tylko w karnawale, ale i chwilę później, kiedy przyjdzie nam wdziewać na siebie coraz lżejszą odzież. Jak zatem najzdrowiej w szybkim tempie stracić zbędne kilogramy i centymetry? Przede wszystkim specjaliści każą unikać diet dyktowanych bieżącymi modami, a za zdrowe uważają takie, przy których, włączając w to codzienną gimnastykę, traci się ok. 1,4 kg tygodniowo.


Zjedz mniej, spal więcej

Jeśli będziemy dziennie spalać o 500 kalorii więcej, niż ich spożyliśmy danego dnia, to przez tydzień powinniśmy stracić od 45 do 90 dag wagi. Jeśli chcemy chudnąć intensywniej, musimy jeść mniej, a ćwiczyć więcej. Dla przykładu: jeśli spożywasz od 1050 do 1200 kalorii dziennie i ćwiczysz ok. 1 godziny dziennie, najprawdopodobniej stracisz od 1,4 kg do 2,3 kg w ciągu pierwszego tygodnia. Utrata wagi będzie nieco większa, jeśli ważymy ponad 110 kg. Jest niezwykle istotne, by nie zmniejszać podaży kalorii – to mogłoby być bardzo niebezpieczne.



Ograniczenie natomiast ilości soli i skrobi także przyczyni się do szybszej utraty wagi w pierwszym tygodniu. Pamiętać jednak należy, że tracimy wtedy raczej płyny niż tłuszcz. Zmniejszając ilość spożywanych sodu i skrobi, sprawiamy, że organizm zatrzymuje mniej wody.

Bez cukrów i tłuszczu

Jeśli już decydujemy się na diety, specjaliści zalecają takie, które przewidują jak najmniejsze spożycie polisacharydów (wielocukrów), dodanego cukru w produktach oraz tłuszczu zwierzęcego z mięsa i nabiału. Dla szybkiej utraty wagi rekomenduje się owoce, warzywa, białka jaj, produkty sojowe, pozbawione skóry piersi drobiowe, ryby, skorupiaki, beztłuszczowe produkty mleczne i chude mięso. Wśród zaleceń szczególne miejsce zajmują warzywa. Pomogą szybko uzyskać uczucie pełności. Trzeba pić dużo wody, a produktów, które stanowią szczególną pokusę dla nas – po prostu pozbyć się z domu.

Starajmy się koniecznie znajdować sobie jakieś zajęcie. Jedzenie bywa bowiem sposobem na nudę – nie pozwólmy sobie na nią. Jedzmy tylko z talerza, siedząc przy stole. Zrezygnujmy z podjadania, stojąc przed otwartą lodówką i sprawdzając jej zawartość. Zadbajmy też o to, by nie pomijać posiłków – to metoda z pozoru skuteczna, ale zgubna.

Artykuł podzielony na strony, czytasz 1 z 2 stron.

Czytaj dalej

Partner serwisu