StoryEditorWiadomości rolnicze

Niemcy chcą przeznaczać 4 mln euro rocznie na przekonanie młodego pokolenia, by sięgało po mleko i produkty mleczne

25.09.2020., 10:09h
Niemcy chcą zbudować ogólnokrajową komunikację branży mleczarskiej. Mają się w nią zaangażować tamtejsze mleczarnie. Jest to część przyjętej przez sektor mleczarski strategii sektorowej do roku 2030. Aby program wypalił finansowo, potrzeba, aby objęto nim 80% skupowanego w Niemczech mleka.

Według Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Mleczarskiego (VDM), które nadzoruje ten program, taka komunikacja jest konieczna, ponieważ przemysł mleczarski zbyt długo zaniedbywał informowanie konsumentów o zaletach produktów mlecznych, zostawiając pole do popisu krytykom. Stąd opinia publiczna odniosła negatywne wrażenie na temat produkcji i przetwarzania mleka, które nie odpowiada rzeczywistości. Prowadzi to niestety do coraz częstszej rezygnacji z kupowania produktów wytwarzanych z krowiego mleka, zwłaszcza wśród młodego pokolenia.

15 eurocentów od tony
Ogólnoniemiecka promleczna komunikacja branżowa została ogłoszona na początku bieżącego roku. W jego pierwszej połowie, federalne stowarzyszenia branży mleczarskiej reprezentujące całą branżę uzgodniły szczegółową koncepcję treści, organizacji i finansowania komunikacji. Koncept był prezentowany niemieckiemu sektorowi mleczarskiemu, tj. mleczarniom i producentom mleka, przez stowarzyszenia. W jej tworzeniu uczestniczył też Związek Niemieckich Rolników (DBV).

Koszty profesjonalnej, a tym samym efektywnej komunikacji branży mleczarskiej oszacowano na około 4 mln eu...

Pozostało 72% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
04. grudzień 2024 03:42