StoryEditorWiadomości rolnicze

Słuszna inicjatywa nie objęła twarogów

19.06.2020., 16:06h
Od kilku miesięcy trwa kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski”. Ma ona na celu propagowanie zakupu produktów od polskich producentów – których KOD KRESKOWY (EAN 13) rozpoczyna się od cyfr 590. Jej celem jest krzewienie patriotyzmu konsumenckiego i rozwój polskiej gospodarki, dlatego wsparł ją sam premier Mateusz Morawiecki.

Kampania zyskuje na znaczeniu w tym szczególnym okresie, w którym gospodarka jest dotknięta kryzysem spowodowanym koronawirusem. Z analizy przygotowanej na potrzeby projektu przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton wynika, że zmiana nawyków konsumenckich mogłaby przynieść polskiej gospodarce dodatkowe kilkadziesiąt miliardów złotych rocznie. Jednak jak zauważa środowisko mleczarskie, w tym Tomasz Chądzyński, przewodniczący rady nadzorczej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu, niestety nie wszystkie produkty zostały objęte tą słuszną kampanią. Ponieważ wymienione wyżej kryterium kodu kreskowego rozpoczynającego się od 590 nie dotyczy wszystkich polskich produktów dostępnych na sklepowych półkach. Mowa tu o produktach, które oferowane są w formie o zmiennej wadze. Jest to szczególnie ważne dla branży mleczarskiej, aby te propagowane szeroko działania uzupełnić o tę informację.

W przypadku produktów nabiałowych, duża część asortymentu jest oferowana właśnie w formie produktów o zmiennej gramaturze. Są to sery dojrzewające w blokach, czy tradycyjnie pakowane twarogi. W przypadku znakowania tych produktów kodem E...

Pozostało 61% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
12. grudzień 2024 03:13