StoryEditorWiadomości rolnicze

Wypasiony ciągnik z Mrągowa – ma półbieg i elektrohydrauliczny rewers

07.10.2020., 14:10h
To kompletna nowość w ofercie Farmtraca. Traktor 9120DTŋ w wersji PWR, który trafił do nas na testy, miał numer fabryczny 002! Jak na ciągnik pochodzący z polskiej fabryki z Mrągowa, jego wyposażenie zaskakuje, bo ma elektrohydrauliczny rewers oraz półbieg dostępny na każdym biegu. Nawet biegi główne można w nim zmieniać bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Za co można go jeszcze pochwalić, a co wymaga dopracowania?

To najmocniejszy traktor Farmtraca. Ma 113 koni i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Opadająca ku przodowi maska (niestety bez celownika) skrywa angielski silnik Perkinsa 854E-E34TA o pojemności 3,4 litra. Ma on cztery cylindry, intercooler, turbinę oraz wysokociśnieniowy układ wtryskowy common rail. Aby spełniał wymagania czystości spalin, posiada zawór EGR, który cofa część gazów wydechowych do kolektora dolotowego. Zawracane spaliny są uprzednio schładzane. To celowy zabieg, który ma obniżyć temperaturę w komorze spalania, dzięki temu tlen w mniejszym stopniu łączy się z azotem. W ten sposób udaje się obniżyć emisję bardzo szkodliwych tlenków azotu NOx, które normalnie są neutralizowane przez AdBlue. W traktorze roztwór mocznika nie jest więc wymagany. Ale niższa temperatura spalania w cylindrach przyczynia się do wytworzenia cząstek stałych.

Wychwytuje je ulokowany w górnej części silnika filtr DPF. Z katalizatorem DOC, służącym do wyłapywania niepożądanych produktów spalania oleju napędowego typu tlenki węgla czy węglowodory, tworzą jeden moduł. Producent zapewniał nas, że z filtrem DPF w ciągnikach tej mocy, nie ma komplet...

Pozostało 92% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
29. kwiecień 2024 11:55