StoryEditorCiągniki

Ciągnik Case IH Maxxum 145 Multicontroller z rekordem niskiego zużycia paliwa

28.02.2018., 20:02h
Case IH Maxxum 145 Multicontroller ustanowił rekord niskiego jednostkowego zużycia paliwa dla ciągnika z silnikiem czterocylindrowym. Jak podaje producent, kluczowe do uzyskania tak dobrego wyniku było zastosowanie przekładni ActiveDrive 8, w którą wyposażony jest ciągnik rolniczy.

Rekord niskiego zużycia paliwa w ciągniku rolniczym poprawiony o niemal 10%

W jednym z najnowszych testów PowerMix przeprowadzanym przez Niemieckie Zrzeszenie Rolnicze Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG) ciągnik rolniczy Case IH Maxxum 145 Multicontroller uzyskał rekordowo niskie zużycie paliwa dla ciągników z silnikiem czterocylindrowym.

Maszyna rolnicza, która podczas targów Agritechnica zdobyła tytuł Machine Of The Year 2018, uzyskała w teście średnie jednostkowe zużycie paliwa rzędu 258 g/kWh w części testu poświęconej pracom polowym. Jak podaje CNH Industrial Polska, jest to wynik lepszy od poprzedniego rekordu o niemal 9,5%.

Najniższe jednostkowe zużyciu paliwa odnotowania w przypadku obsługi brony obrotowej ze 100% obciążeniem – 230 g/kWh, a w przypadku prasy belującej było to  do 302 g/kWh.  

– Cieszymy się z tego raportu DLG. Koszty paliwa to obecnie największe zmartwienie rolników, dlatego maksymalizacja jego oszczędności jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym zminimalizowanie kosztów produkcji. Test DLG dowodzi, że nasz nowy ciągnik Maxxum 145 Multicontroller z innowacyjną przekładnią ActiveDrive 8 oferuje rolnikom czysty zysk w tym obszarze– komentuje Vincent Hazenberg, product marketing director w Case IH.

 Przekładania ActiveDrive 8 idealna do prac polowych wymagających użycia dużej mocy

Case IH Maxxum 145 Multicontroller wyposażony jest w silnik o mocy 145 KM

Traktor Case IH Maxxum 145 Multicontroller został wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 4,5-cm3, z turbodoładowaniem i chłodnicą międzystopniową. Moc znamionowa tej jednostki to 107kW (145KM) przy prędkości obrotowej 2200 obr./min.

Jednak w teście kluczowym okazała się przekładania ActiveDrive 8, w którą wyposażony jest traktor.

– Jednostka napędowa Semi-Powershift 24x24 zapewniająca osiem biegów Powershift w każdym z trzech zakresów. W przekładnię tę można wyposażyć każdy z ciągników Maxxum Multicontroller o mocy od 116KM do 145KM, jako alternatywę dla przekładni ActiveDrive 4 - czterostopniowej przekładni Semi-Powershift 16x16 o prędkości 40 km/h, oraz przekładni bezstopniowej CVXDrive o prędkości 50 km/h. – podaje CNH Industrial Polska w komunikacie.

Case IH Maxxum 145 Multicontroller wyposażony jest w silnik o mocy 145 KM 

Przekładania ActiveDrive 8 idealna do prac polowych wymagających użycia dużej mocy

Według producenta, przekładnia ActiveDrive 8 idealnie sprawdzi się w zadaniach wymagających użycia dużej mocy, w których istotne znaczenie ma zachowanie dynamiki, jak np. w przypadku prac uprawnych lub obsłudze dużych kosiarek, ponieważ nie wymaga użycia sprzęgła przy zmianie biegu. 

Pierwszy zakres działania przekładni ActiveDrive 8 przeznaczony jest głównie do cięższych prac wymagających dużej siły pociągowej oraz niska prędkość. W niej maszyna może osiągnąć maksymalnie prędkość 10,2 km/h. 

Drugi zakres sprawdzi się w przypadku nawet 90% prac polowych, na łąkach oraz przy użyciu ładowacza. Ciągnik w drugim zakresie może pracować z pełną mocą bez przerywania momentu obrotowego w zakresie prędkości od 1,6 do 18,1 km/h.

Z kolei trzeci zakres jest przeznaczony głównie do jazdy po drodze. Umożliwia to uzyskania prędkości nawet do 50 km/h.   

Drugi zakres sprawdzi się w przypadku nawet 90% prac polowych, na łąkach oraz przy użyciu ładowacza. 

Test obejmował 14 cykli obciążenia

Testy PowerMix przeprowadzane są w centrum testowym DLG blisko Frankfurtu nad Menem w Niemczech. Do tego celu wykorzystany jest rolkowe stanowisko, dzięki któremu inżynierowie mogą odtworzyć w nim warunki panujące na polu.

Test obejmuje kilkanaście prac, w tym prace pociągowe z pługiem lub kultywatorem, prace z wykorzystaniem WOM i układu hydraulicznego (np. prasy rolującej) oraz ciężkie i lekkie prace transportowe.

Następnie wszystkie wyniki są sumowane na specjalnym wykresie Powermix, dostarczając dokładnej oceny zużycia paliwa różnych marek i modeli ciągników w konkretnych warunkach. 

Paweł Mikos

Fot. CNH Industrial Polska

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
11. grudzień 2024 07:48