Ciągniki IRUM Tagro sprowadzone do Polski mają czarny kolor
– Na początek sprowadziliśmy trzy traktory. Czekamy na kolejne – informuje Dawid Kolis z Hydro-Maszu. – Choć fabrycznym kolorem ciągników IRUM Tagro jest czerwony, to wszystkie sprowadzone maszyny mają barwę czarną po to, aby odróżniały się od oferowanych przez naszą firmę traktorów marki Tym i McCormick.
Ciągnik rolniczy IRUM Tagro ma moc ponad 100 KM
IRUM Tagro to ciągnik na wskroś mechaniczny. Dysponuje mocą 102 KM, którą osiąga przy 2200 obr./min, a gdy obroty zostaną zredukowane do 1400 obr./min, generowany jest maksymalny moment obrotowy 430 Nm. Takie parametry są zasługą zastosowania czterocylindrowego silnika FPT F36. Jest to jednostka szesnastozaworowa o pojemności skokowej 3,6 litra wyposażona w układ wtryskowy common rail, turbosprężarkę oraz chłodnicę powietrza doładowującego.
Pracuje zgodnie z normą Stage V m.in. dzięki wykorzystaniu systemu SCR i płynu AdBlue, który jest przechowywany w zbiorniku o pojemności 20 litrów. Przy czym zbiornik paliwa traktora jest w stanie pomieścić 110 litrów.
Ciągnik ma przekładnie z 12 biegami jazdy do przodu i 12 do tyłu
Moc z silnika odbiera mechaniczna przekładnia z 12 biegami jazdy do przodu i 12 do tyłu. Obsługuje się ją trzema dźwigniami. Jedną wybiera się biegi główne z czterech dostępnych, drugą zakresy prędkości z trzech dostępnych, a ostatnia służy do zmiany kierunku jazdy. Wszystkie drążki zgrupowane są obok siebie.
{embed_photo_L50_tpr}277645{/embed_photo_L50_tpr} – Z prawej strony fotela znajduje się panel m.in. z dźwigniami służącymi do obsługi trzech par wyprowadzonych z tyłu szybkozłączy hydraulicznych. U jego podstawy są zamocowane dźwignie do obsługi podnośnika, na którym można unieść ciężar o masie do 4400 kg. Na tyle pozwala zamontowana w tym traktorze pompa hydrauliczna podająca do 60 litrów oleju na minutę – podkreśla Dawid Kolis.
Wyposażenie standardowe ciągnika stanowi klimatyzacja, pneumatyczny i podgrzewany fotel kierowcy, homologowane siedzenie dla pasażera, radio z USB czy dwuobwodowy układ pneumatyczny. Z wyposażenia opcjonalnego będzie można zamówić przedni podnośnik, przedni WOM, obciążniki oraz szyby z poliwęglanu o zwiększonej odporności na uszkodzenia.
Przemysław Staniszewski