StoryEditorciągniki

Jak zamontować wspomaganie do Ursusa C-330 ?

21.11.2019., 19:11h
Ursus C-330 mimo upływu lat wciąż często jest używany w gospodarstwach rolnych. Są lekkie i zwinne, więc często wykorzystywane są w pracy w oborze z ładowaczem. Wówczas wybawieniem dla rolnika jest wspomaganie kierownicy. Jak je zamontować? 

Wspomaganie hydrauliczne do Ursusa C-330

Według Maksymiliana Barszcza z hurtowni rolniczej Agro–Bis, najlepszym rozwiązaniem dla Ursusa C-330 jest wspomaganie na bazie siłowników hydraulicznych umiejscowionymi między kołami. Jego zdaniem jest to najbardziej niezwodny i trwały układ wspomagania w „trzydziestce”. 

 

Jakie elementy ma wspomaganie do Ursusa C-330?

Do Ursusa C-330 Maksymilian Barszcz przedstawił dwie propozycje zamontowania wspomagania: z napędem z koła pasowego ze sprężarki z siłownikiem między kołami oraz drugiego z napędem z rozrządu również z siłownikiem między kołami. 

Pełny zestaw części potrzebnych za zamontowania w „trzydziestce” wspomagania z napędem z koła pasowego w miejsce sprężarki zawiera: 

  • siłownik hydrauliczny z przegubami, 
  • zbiornik na olej wraz z obejmą zbiornika, 
  • kolumnę kierowniczą wraz ze wspornikiem przykręcana na 6 śrub, 
  • przewody hydrauliczne wzmocnione 2SN, 
  • napęd pompy, 
  • pompę hydrauliczną, 
  • orbitrol, 
  • dźwignię zwrotnicy lewa i prawa, 
  • wspornik siłownika hydraulicznego, 
  • dźwignię gazu, 
  • 2 sztuki ogranicznika zwrotnicy, 
  • wzmocniony pasek klinowy,
  • złącza, śruby i obejmy. 

Kompletny zestaw wspomagania do Ursusa C-330 z napędem z koła pasowego w miejsce sprężarki oraz siłownikami między kołami to obecnie koszt niespełna 2680 złotych – mówi Maksymilian Barszcz z Agro–Bis. 

 

Jak zamontować wspomagania w Ursusie C-330?

Montaż wspomagania układu kierowniczego w „trzydziestce” należy rozpocząć od… demontażu. Najpierw ściągamy drążki kierownicze, odkręcamy deskę rozdzielczą i odczepiamy łączenie pedału gazu, aby wyjąć kolumnę kierowniczą. 

Kolejny etap do skręcenie w całość pompę oleju i połączenie jej z wężem doprowadzającym olej. Następnie pompę oleju mocujemy do korpusu ciągnika i napinamy pasek oraz montujemy zbiornik na olej i podłączamy do niego wąż. Następnie przychodzi czas na zamontowanie orbitrola i kierownicy. W tym celu w pierwszej kolejności należy założyć kolumnę kierownicy do podstawy, do której jest już podłączony orbitrol.

Poznaj tygodnik


Kolejny krok to zamontowanie dźwigni ręcznego sterowania gazem do kolumny kierowniczej. Całą kolumnę montujemy z powrotem do ciągnika i przykręcamy deskę rozdzielczą oraz podłączamy pedał gazu. 

Dalszy etap to zamontowanie siłownika. Po jego skręceniu mocuje się go do kół. Warto przy tym poprosić drugą osobę o pomoc i pamiętać, że koła powinny być wyprostowane. Wreszcie należy podłączyć samo wspomaganie. Aby to zrobić należy podłączyć przewody do orbitrola i następnie połączyć z pompą oleju, lewym i prawym przyłączem siłownika oraz zbiorniczkiem oleju. Później uzupełniamy zbiornik olejem i włączamy silnik, aby płyn został rozprowadzony po całym układzie. Kolejny krok to… zamknięcie maski i jazda ciągnikiem ze wspomaganiem. 

W przypadku wspomagania do Ursusa C-330 z napędem z rozrządu zestaw jest niemal identyczny z tą różnicą, że zamiast wzmocnionego paska klinowego jest tu wzmocniony wąż omijający pompę oraz dodatkowo jest płyta pośrednia z ułożyskowaniem i kołem rozrządu. Cena pełnego kompletu wspomagania do Ursusa C-330 z napędem z rozrządu wynosi 2786,16 zł 


Poniżej film z instrukcją montażu wspomagania do Ursusa C-330 

  

Paweł Mikos
Fot. Agro Bis

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
24. kwiecień 2024 09:48